برگزاری  نشست اعضای کمیسیون  هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قم/  اولویت تهیه خوابگاه دانشجویی  تا پایان سال

اعضای کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قم برای برگزاری هشتمین نشست تخصصی این کمیسیون در این واحد دانشگاهی گرد هم آمدند.در این جلسه طرح اولویت تهیه خوابگاه دانشجویی تا پایان سال و کاهش شهریه برخی رشته های مقاطع کاردانی وکارشناسی به منظور ارائه در جلسه هیات امنای استان قم مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز،دبیرهیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قم ابتدای جلسه گزارشی از عملکرد این استان را ارائه کرد و گفت : با توجه به بررسی رشته های آموزشی و نیاز سنجی از میزان تحصیل در رشته های دانشگاهی ، کوشیده ایم با اخذ مجوز رشته های جدید و کاربری در راستای سیاست کار آفرینی گام برداریم.

دکتر محمد سالار کسرایی ضمن تاکید بر مدیریت درآمد و هزینه ها در ادامه افزود : دانشگاه آزاد اسلامی قم به عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی استان تعداد 2 هزار نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر مقاطع تحصیلی مختلف را که مشغول به تحصیل بوده علی رغم بدهی مالی اداره مطبوع با تمام توان در حال خدمت به این عزیزان هستیم.

او در خصوص لزوم ارائه خدمات به دانشجویان غیر بومی گفت:با توجه به سیاست حمایت از دانشجویان غیر بومی و مخصوصا دانشجویان خانم،در صورت تصویب هیات امنا در خصوص تهیه مکانی جهت اختصاص به خوابگاه دانشجویی در شهر پردیسان اقدام خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین رحیمیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد قم نیز ضمن تشکر از رییس واحد قم مبنی بر تامین خوابگاه دانشجویی افزود: با عنایت به فرهنگ شهر مقدس قم و لزوم اسکان دانشجویان غیر بومی خواهر، توجه رییس واحد قم به این امر قابل تقدیر است.

در ادامه دکترحیدر علی جهانبخشی رییس دبیرخانه هیات امنای استان قم نیز گفت :در استان قم حدود 30 مرکز آموزش عالی وجود دارد که دانشگاه آزاد اسلامی در ترم جدید با توجه به نظر ریاست عالیه دانشگاه و به جهت جذب دانشجو در رشته های اولویت دارد و نقشه جامع علمی کشور ، کاهش تا 25 درصدی شهریه را در برخی از رشته های مقاطع کاردانی و کارشناسی بدون آزمون برای ورودی های مهر 95 اعمال خواهد کرد.

گفتنی است هشتمین جلسه کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با حضور تمامی اعضاء تشکیل و موارد کاهش و یا افزایش شهریه رشته های مقاطع کاردانی و کارشناسی،اصلاح برنامه توسعه ششم دانشگاه در افق 1404 ، اصلاح پیش بینی بودجه سال 95،تایید عامل خزانه دار استان و گزارشی در خصوص تهیه خوابگاه دانشجویی مورد بررسی قرار گرفت و هر یک از اعضاء به بیان نظرات خود در این خصوص پرداختند .

20103

کد خبر: 677022

وب گردی

وب گردی