ابد و یک روز در صدر جوایز جشن خانه سینما/  اجرای "ایران ای سرای امید" به احترام محمدرضا شجریان

جشن خانه سینما با حضور اهالی هنر و سینماگران برگزار شد و فیلم "ابد و یک روز" با کسب ٧ تندیس بیشترین جایزه را در این مراسم دریافت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم جشن خانه سینما، دوشنبه شب، ٢٢ شهریور ماه در محوطه باغ ملی برگزار شد، آغاز این مراسم با اجرای قطعه ای توسط گروه پالت انجام شد.

پس از اجرای گروه پالت، کمال تبریزی، دبیر جشنواره گفت: تمام تلاشمان را کردیم که کسی آرا را متوجه نشود، خیلی از داوران نمی دانند چه کسی جوایز را دریافت می کند اما امشب به خاطر اتفاقی که سال گذشته افتاد می خواهیم تقدیر کنیم، از کسانی که در زمینه انیمیشن بسیار زحمت کشیدند، هادی محمدیان، کارگردان "شاهزاده روم" یکی از دو نفری است که امشب خانه سینما از او تقدیر می کند. حامد جعفری، تهیه کننده "شاهزاده روم" هم هنرمند دیگری است که در زمینه انیمشین کار او قابل تقدیر است.

در ادامه مراسم از هانیه توسلی و رضا عطاران خواسته شد تا برای اهدای جایزه بهترین عکس به روی صحنه آیند، محمد بدرلو، عکاس " اعترافات ذهن خطرناک من" این حایزه را از آن خود کرد.

رضا عطاران گفت من هیچ هماهنگی با خانم توسلی نداشتم در لباس پوشیدن او شلوار قرمز پوشیده و من پیراهن قرمز، به ما فحش ندهید. به خاطر ماجراهایی که در جشن حافظ پیش آمد آنقدر که از بعضی دوستان می ترسیم از خدا نمی ترسیم.

علیرضا خمسه برای اهدای جایزه جلوه های ویژه میدانی به روی صحنه آمد. ایمان کرمیان برای "ایستاده در غبار" این جایزه را دریافت کرد.

مینا ساداتی و بابک حمیدیان جایزه بهترین طراحی لباس را به غزاله معتمد برای فیلم " ابد و یک روز" اهدا کردند.

آتیلا پسیانی برای اهدای جایزه بهترین صداگذاری و صدابرداری بن روی صحنه آمد؛ تندیس بهترین صداگذاری به آرش قاسمی برای فیلم " خشم و هیاهو" تعلق گرفت. او جایزه خود را به محسن روشن اولین استادش تقدیم کرد.

جایزه بهترین صدابرداری هم اهدا شد به امین میرشکاری برای فیلم " ابد و یک روز". او جایزه اش را به پدرش تقدیم کرد.

خانواده شهید شیرودی و احمد کشوری هم در جمع هنرمندان حاضر در جشن خانه سینما حضور داشتند.

افسانه بایگان و علی دهکردی برای اهدای بهترین طراحی صحنه به روی صحنه آمدند؛ امیرحسین قدسی برای اژدها وارد می شود این جایزه را به دست آورد.

دهکردی گفت: جای عباس کیارستمی و داوود رشیدی در میان ما خالی است و آرزوی سلامتی برای همه هنرمندان دارم.

برای اهدای جایزه جلوه های بصری، هومن سیدی به روی صحنه آمد؛ هادی اسلامی برای " بادیگارد" این جایزه را از آن خود کرد.

مسعود رایگان و رویا تیموریان برای اهدای جایزه بهترین موسیقی به روی صحنه آمدند؛ کارن همایونفر برای"بادیگارد" جایزه بهترین موسیقی را به دست آورد.

سازنده موسیقی "بادیگارد" گفت: جای سازنده فیلم "بادیگارد" در میان ما خالی است و خوشحالم که گروه "پالت" اینجا هستید و لغو نشدید.

رایگان گفت: من و رویا تیموریان کسی را در بیمارستان داریم که با مرگ دست و پنجه نرم می کند، او سازنده مستند" من ناصر حجازی هستم" است، برای او دعا کنید.

رضا کیانیان و غزل شاکری برای اهدای جایزه بهترین تدوین به روی صحنه آمدند؛ بهرام دهقانی برای فیلم " ابد و یک روز"

رضا کیانیان از شاکری خواست تا او شخص برگزیده را بخواند و گفت: غزل شاکری صدای خوبی دارد آن صدایش را که نمی توانیم بشنویم برای همین از او خواستم تا حداقل نام نفر برگزیده برای جایزه را بخواند.

رامبد جوان برای اهدای جایزه بهترین فیلمبردای به روی صحنه آمد؛ هومن بهمنش برای فیلم "اژدها وارد می شود"

بهمنش جایزه اش را به امیر نادری تقدیم کرد.

نیکی کریمی و حبیب رضایی به روی صحنه آمدند تا جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد و زن را اهدا کنند؛ نوید محمدزاده برای فیلم "ابد و یک روز"

محمدزاده پس از دریافت جایزه اش گفت: همچنان منتظر اعلام رای پرونده عباس کیارستمی هستیم.

در ادامه هم نیکی کریمی نام فرشته صدرعرفایی را برای دریافت جایزه بهترین بازیگر مکمل زن اعلام کرد. او این جایزه را برای فیلم " کوچه بی نام" دریافت کرد.

مریلا زارعی و امین تارخ جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را به او اهدا کردند؛ پیمان معادی برای "ابد و یک روز"

معادی گفت: جای عباس کیارستمی خالی است و نمی دانم چرا گذر زمان غم و خشم از دست دادن او را کم نمی کند، من این حایزه را به آقای کیارستمی تقدیم می کنم.

رویا نونهالی با مسعود کرامتی برای اهدای جایزه بهترین بازیگر زن به روی صحنه آمدند؛ باران کوثری برای "کوچه بی نام"

پس از اعلام جایزه بهترین بازیگر زن گروه پالت قطعه ای را به عباس کیارستمی تقدیم کردند.

مهناز افشار و حسین یاری برای جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی به روی صحنه آمدند؛ ناهید طباطبایی و حمیدرضا رضا قطبی برای " جامه دران"

مهناز افشار در ادامه جایزه بهترین فیلمنامه را هم اعلام کرد؛ سعید روستایی برای " ابد و یک روز"

روستایی از پیمان معادی و سعید ملکان تشکر کرد.

فاطمه معتمدآریا و مهدی فخیم زاده برای اهدای جایزه بهترین کارگردانی به روی صحنه آمدند.

گروه پالت به احترام معتمدآریا "خونه مادر بزرگه" را اجرا کردند. معتمدآریا در اجرای این قطعه با گروه پالت همخوانی کرد.

در ادامه جایزه بهترین کارگردانی به سعید روستایی برای فیلم " ابد و یک روز" اهدا شد.

مهدی فخیم زاده برگزیده جایزه بهترین فیلم را اعلام کرد؛ حبیب والی نژاد برای "ایستاده در غبار"

او جایزه اش را به احمد متوسلیان و مادر او تقدیم کرد.

علیرضا تابش، مجید مظفری، محمد بهشتی، فرهاد اصلانی، مینا ساداتی، علی دهکردی، بابک حمیدی، جمشید گرگین، رخشان بنی اعتماد، سیروس الوند، رضا کیانیان، بیژن امکانیان، مریلا زارعی، افسانه بایگان، رویا نونهالی، حبیب رضایی، رضا عطاران، حسین پاکدل، عاطفه رضوی، حجت الله ایوبی، ساره بیات، ملیکا شریفی نیا، مهران غفوریان، باران کوثری، علیرضا خمسه، مهناز افشار، محمدحسین مهدویان، نیکی کریمی، فرشته صدر عرفایی، علیرضا شجاع نوری، رامبد جوان از جمله هنرمندان حاضر در این جشن بودند.

در پایان احسان کرمی از برنده های جشن خانه سینما و هنرمندانی که جوایز را اهدا کردند خواست تا به روی صحنه بیایند و قطعه "ایران ای سرای امید" را با همراهی گروه پالت به احترام محمدرضا شجریان اجرا کنند.

کارگردانی این مراسم بر عهده بیژن میرباقری بود.

گفتنی است؛ هجدهمین جشن خانه سینما به دبیری کمال تبریزی برگزار شد.

503502

کد خبر: 677224

وب گردی

وب گردی