فضای غالب جریان اصلاحات حمایت از روحانی است

عضو شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار مجلس با تأکید بر اینکه فضاسازی های موجود در مورد دولت یازدهم توسط مخالفان تندرو آن انجام می شود، گفت: من فکر می کنم با توجه به عملکرد مناسبی که در این دوره آقای روحانی و دولت یازدهم داشته و اینکه کارنامه نسبتا قابل قبولی دارد، قطعا می تواند در چهارسال بعد کارهای نیمه تمامش را کامل کند و خدماتش بیشتر جلوه کند و آثار تلاش هایی که در دور اول داشته در چهار سال دوم به بار بنشیند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جماران، احمد حکیمی پور، در مورد فضاسازی های رسانه ای سال آخر دولت یازدهم، اظهار داشت: این رقبای دولت و بخش تندرو هستند که به نوعی جوسازی و جنگ روانی علیه دولت به راه انداختند و پیشاپیش دارند برای ملت تعیین تکلیف می کنند. به هر صورت در نظام ما این مردم هستند که رأی می دهند. الحمدلله نظام انتخاباتی ما به عنوان یک نهاد جاافتاده در کشور فعال است و مردم در پای صندوق رأی اعلام می کنند که چه کسی باید باشد و چه کسی باید نباشد و یا یک دوره ای و دو دوره ای باشد.

دبیر کل حزب اراده ملت تصریح کرد: به نظر من این موضوع یک جنگ روانی است که رقیبان افراطی و تندرو دولت دارند برای آن کار می کنند. من فکر می کنم با توجه به عملکرد مناسبی که در این دوره آقای روحانی و دولت یازدهم داشته و اینکه کارنامه نسبتا قابل قبولی دارد، قطعا می تواند در چهارسال بعد کارهای نیمه تمامش را کامل کند و خدماتش بیشتر جلوه کند و آثار تلاش هایی که در دور اول داشته در چهار سال دوم به بار بنشیند.

وی همچنین در مورد اظهار نظر برخی افراد جریان اصلاحات در زمینه ایجاد رقیب برای رئیس دولت یازدهم، گفت: این بحث ها بحث های اشخاص است. جریان اصلاح طلب در این رابطه موضع خاصی اعلام نکرده است. تا آنجایی که من از جریان اصلاحات و نهادهای هماهنگ کننده آنها اطلاع دارم، فضای غالب و فضای برتر این است که آقای روحانی کاندیدا هستند و از ایشان هم حمایت می شود. اما موضع مشخص و رسمی اصلاح طلبان را حتما به موقع اعلام خواهند کرد. ضمن آنکه موضع گیری های پراکنده ای که شما می بینید مواضع اشخاص است و مواضع رسمی اصلاح طلبان تلقی نمی شود.

حکیمی پور در پاسخ به سؤالی در مورد واکنش دولت و تیم رسانه ای آن به فضاسازی ها، یادآور شد: این موضوعات همیشه بوده و هرچه به انتخابات نزدیکتر می شویم طبیعتا بیشتر هم خواهد بود. ولی دولت و آقای روحانی نشان دادند که با طمأنینه و درایت با این قضایا برخورد می کنند و هیچ وقت در موضع واکنشی و انفعال قرار نمی گیرند. طبیعتا این موضوع هم یکی از آن موج ها است و توصیه می کنم آثار خاصی در اخبار عمومی و تصمیم ملت ایران نداشته باشد.

وی تأکید کرد: دولت قرار نیست در هر مسأله ای موضع بگیرد، در فضای واکنشی بیافتد، به سمت حاشیه ها برود و در وضعیت فرسایشی قرار بگیرد. طبیعتا در موضوع خاصی که نیاز به موضع گیری جدی باشد دولت هیچ وقت سکوت نمی کند. دولت اگر بخواهد برای هر مسأله ای موضع بگیرد، این رفتار واکنشی است و من آن را نمی پسندم. دولت باید کنشی حرکت کند و کار خودش را بکند؛ برای آن بازی درست نکنند و برنامه خودش را پیش ببرد.

عضو شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار مجلس افزود: اینها تله های خبری و جنگ روانی است که دولت هم به درستی در آن نمی افتد. من درست نمی دانم که دولت در هر مسأله ای پاسخ دهد و به موضع دفاع و پاسخ و انفعال بیافتد. همان رفتاری که در فیش های نجومی هم دیدید که فشارها و تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد، روش خوبی است. باید این فشارها و فضاسازی ها را به فرصت جدید تبدیل کند برای اینکه کارش را پیش ببرد؛ نه اینکه به موضع دفاع و واکنشی بیافتد.

وی در پایان در مورد رأی مردم نیز اظهار داشت: تا انتخابات خیلی وقت داریم. شما مطمئن باشید 70 تا 80 درصد رأی دهندگان 10 روز مانده به انتخابات با فضای انتخابات پیوند برقرار می کنند. الآن مردم مسائل روزمره خود را دنبال می کنند و خیلی در این فضاها نیستند.

206/201

کد خبر: 677737

وب گردی

وب گردی