زنجیره توزیع بنزین یورو ٤ در ١٥ شهر تکمیل می شود

معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از تکمیل زنجیره توزیع بنزین یورو ٤ در هشت کلانشهر و بیش از هفت شهر کشور تا پایان امسال خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفت و انرژی، شاهرخ خسروانی با اشاره به تکمیل زنجیره توزیع بنزین یورو ٤ در هشت کلانشهر کشور اعلام کرد: با تلاش های صورت گرفته و با استفاده از پتانسیل های تولید، زنجیره توزیع فرآورده‌های نفتی بنزین و نفت گاز براساس استانداردهای روز اروپا را در هشت کلانشهر کشور ایجاد کردیم.

وی افزود: با ایجاد مسیرهای ارتباطی و مخازن اختصاصی برای توزیع بنزین و نفت‌گاز یورو ٤ در هشت کلانشهر تهران، اصفهان، شیراز، اراک، تبریز، کرج، مشهد و اهواز را تحت پوشش کامل نفت‌گاز و بنزین یورو ٤ قر ار دادیم.

معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: توزیع در هفت شهر بعدی در دستور کار قرار گرفته که در برخی از شهرها توزیع آزمایشی بنزین یورو ٤ آغاز شده که با تکمیل زنجیره توزیع و تثبیت شرایط به طور عمومی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی گفت: هم اکنون روزانه ٢٢ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ در هشت کلانشهر کشور توزیع می شود.

خسروانی با بیان این که ظرفیت تولید بنزین یورو ٤ به ٢٦,٣ میلیون لیتر در روز رسیده است، اظهارکرد: هم اکنون روزانه ٢٢ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ در هشت کلانشهر کشور توزیع می شود.

ارتقای کیفیت تولید پالایشگاه ها

وی همچنین دیگر برنامه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی را ارتقای کیفیت تولید پالایشگاه ها اعلام کرد و افزود: مراحل طراحی ارتقای کیفیت پالایشگاه آبادان رو به پایان بوده و تامین مالی طرح نیز انجام شده است که انتظار داریم از نیمه دوم امسال عملیات اجرایی آن آغاز شود.

معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی تصریح کرد: با اجرای این طرح، تولید نفت کوره پالایشگاه آبادان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

وی از برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت چهار پالایشگاه خصوصی خبرداد و گفت: با اجرایی شدن این طرح ها، تولید نفت کوره آنها به زیر ١٠ درصد می رسد.

تمام بنزین تولیدی پالایشگاه اصفهان یورو ٤ می شود

معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ادامه داد: البته در پالایشگاه اصفهان بخشی از پروژه ارتقای کیفیت تولیدات پالایشگاه ها عملیاتی شده که انتظار داریم تا پایان سال ٩٧ همه گازوئیل تولیدی این پالایشگاه یورو ٤ شود.

وی با بیان این که هم اکنون ٧٥ درصد بنزین تولیدی پالایشگاه اصفهان یورو ٤ است، ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده، تا پایان امسال همه بنزین تولیدی این پالایشگاه یورو ٤ می شود.

کاهش نفت کوره سه پالایشگاه به زیر ١٠ درصد

وی با اشاره به بهره برداری از طرح بهبود کیفیت فرآورده های پالایشگاه بندرعباس در نیمه دوم امسال، گفت: با بهره برداری از این پروژه، روزانه سه میلیون لیتر به تولید بنزین کشور اضافه می شود؛ ضمن این که ٧٠ درصد بنزین تولیدی این پالایشگاه نیز استاندارد یورو ٤ را خواهد داشت.

خسروانی با اشاره به سه پروژه مطالعاتی کاهش نفت کوره در سه پالایشگاه، اظهارکرد: پس از مشخص شدن نتایج مطالعات و تامین منابع مالی، اجرای این طرح ها نیز آغاز می شود که براساس آن تولید نفت کوره آن ها باید به زیر ١٠ درصد برسد.

صادرات روزانه ١٣ میلیون لیتر گازوئیل

خسروانی، مهمترین عملکرد دولت یازدهم را در بخش پالایش و پخش فرآورده های نفتی، گسترش توزیع فرآورده های استاندارد یورو ٤ و تبدیل کردن ایران به صادرکننده فرآورده های نفتی عنوان کرد و افزود: گسترش توزیع فرآورده های استاندارد یورو ٤ سبب بهبود کیفیت فضای تنفسی و ارتقای شاخص های زیست محیطی شده است.

وی درباره صادرات گازوئیل که برای نخستین بار طی یکصدسال گذشته در دولت یازدهم صورت گرفت، ادامه داد: امسال، با مجموعه اقدام های انجام شده، کشورمان از واردکننده نفت گاز (گازوئیل) به صادرکننده آن تبدیل شد، هم اکنون نیز روزانه بیش از ١٣ میلیون لیتر نفت گاز صادر شده و ظرفیت افزایش به ٢٠ میلیون لیتر در روز را نیز دارد.

602/401

کد خبر: 678051

وب گردی

وب گردی