اولویت مجلس دهم در سیاست های اقتصادی از دیدگاه عارف

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اولویت مجلس دهم در سیاست های اقتصادی را توجه به اقتصاد مقاومتی با جهت گیری برای بهبود معیشت، اقتصاد مردم محور و رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا عارف روز یکشنبه در جمع صنعتگران حسن آباد فشافویه، کمبود نقدینگی را از دیگر مشکلات صنعتگران ذکر کرد و افزود: مجلس و دولت باید برای آن فکر اساسی کنند.
وی با بیان اینکه نگاه به گذشته باعث استفاده از تجارب مثبت و منفی می شود، افزود: دولت و مجلس با همکاری یکدیگر و با در نظر گرفتن سیاست های اصل 44 و توجه به بخش خصوصی می توانند قوانینی تدوین کنند تا منجر به اشتغال پایدار و پاسخگویی به نیاز مردم باشد.
عارف رکود حاکم بر واحدهای تولیدی را از دیگر مشکلات صنعت کشور ذکر و بر ریشه یابی و رفع سریع آن تاکید کرد.
وی اولویت مجلس دهم در سیاست های اقتصادی را توجه به اقتصاد مقاومتی با جهت گیری برای بهبود معیشت، اقتصاد مردم محور و رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی ذکر کرد.
عارف گفت : در حال بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس با اولویت توسعه صنعت و معضل کم آبی در حوزه کشاورزی هستیم.
وی با اشاره به برخی رفتارهای خلاف قانون دولت دهم از جمله ارزش افزوده گفت: باید تلاش شود ایرادهای قانونی در بررسی برنامه های ششم رفع شده و با کوتاه نویسی و مختصرنویسی مقررات، موانع را از پیش روی صنعتگران برداریم.
وی با تاکید بر نقش موثر مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات صنعتگران گفت: باید حضور صنعتگران را برای طرح و بررسی و ارائه مشکلاتشان در مجلس شورای اسلامی تسهیل کنیم.
در ابتدای این دیدار، جمعی از صنعتگران حسن آباد فشافویه شهری ری به بیان مشکلات خود در منطقه اقتصادی شمس آباد پرداختند و در ادامه عارف از چند واحد تولیدی دیدن کرد.
همچنین عارف به شهدای حسن آباد فشافویه ادای احترام کرد.

206/201

کد خبر: 678704

وب گردی

وب گردی