معاون مرکل: بسیاری از شهروندان خود را تافته جدا بافته‌ای می‌دانند

معاون صدر اعظم آلمان با تاکید بر اینکه بسیاری از شهروندان سیاست را تافته جدا بافته‌ای می‌دانند که درکی از زندگی روزمره آن‌ها نداشته و خواسته‌های آن‌ها را برآورده نمی‌کند، تغییر این شرایط را بزرگترین نبرد پیش روی دولت دانست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، "زیگمار گابریل"، معاون صدر اعظم آلمان و وزیر اقتصاد این کشور در بخشی از گفتگو با نشریه "بیلد" آلمان حزب خود را تنها حزبی دانست که به صورت جدی به قرارداد تجارت آزاد با کانادا موسوم به "ستا" اشتغال داشته و از این بابت به حزبش افتخار کرد.

گابریل در پاسخ به این پرسش که چه اتفاقی می افتد اگر ستا با شکست مواجه شود گفت: ما می خواهیم جهانی سازی بالاخره به درد انسان ها و نه تنها تعداد کمی در عرصه اقتصاد بخورد.

معاون مرکل در بخش دیگری از این گفتگو درباره صعود حزب افراطی ضد یورو در آلمان گفت: جناح راست پوپولیستی ناراضیان را جمع می کند. آنچه که آلمان حالا نیاز دارد یک پیمان همبستگی جدید است. ما نشان خواهیم داد که هیچ کس نباید گرفتار آفساید شود.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به مناقشات در دولت ائتلافی آلمان پرداخته و درباره تصمیمات دولت برای انجام اقداماتی که همه مردم از آن سود می برند سخن گفت.

"گابریل" همچنین این انتقاد را وارد کرد که اتحادیه احزاب متحد مسیحی درباره مسائل ظاهری مانند ممنوعیت رانندگی برای حمل کنندگان نقاب چهره مناقشه می کنند اما از این مسئله که چگونه انسجام اجتماعی کشورمان را حفظ کنیم اجتناب می کنند. بسیاری از انسان ها عرصه سیاسی را تافته جدا بافته می دانند و بر این باورند که سیاست هیچ درکی از زندگی روزمره آن ها ندارد و خواسته های آن ها را برآورده نمی کند. تغییر این شرایط بزرگترین نبردی است که ما باید آن را رهبری کنیم. اما در اتحادیه احزاب متحد مسیحی هنوز آمادگی برای این منظور وجود ندارد.

گابریل با اشاره به کاهش اشتراکات بین احزاب متحد مسیحی و افزایش اختلافات و مناقشات بین این احزاب گفت: احزاب متحد مسیحی دیگر به اندازه کافی با هم متحد نیستند که کشوری مانند آلمان را به صورت مناسب اداره کنند. بنابراین آلمان نمی تواند در طولانی مدت در وضعیت دعوا و مناقشه رهبری شود.

وی با اشاره به درگیری های اخیری که بین پناهندگان و راستگرایان در یکی از ایالات آلمان رخ داده و آشوب هایی که ایجاد شد گفت: این البته نشان می دهد که ما به یک دولت قدرتمند نیاز داریم. دولت باید قوانین را در پیش گیرد.

300300

کد خبر: 678844

وب گردی

وب گردی