آیین بدرقه آیت ا.. جوادی آملی در دماوند

آیین بدرقه آیت الله جوادی آملی در شهر دماوند به همت دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در آخرین روزهای تابستان و در آستانه عزیمت آیت الله جوادی آملی به شهر مقدس قم،دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در کنار اهالی منطقه احمدآباد و جمعی از مردم شهر در مراسم باشکوهی با این روحانی بزرگ عالم تشیع دیدار و بدرقه کردند.

در این دیدار صمیمانه آیت ا.. جوادی آملی در سخنانی ضمن تبریک عید بزرگ غدیر به تبیین جایگاه نماز در خانواده ها پرداخت و اظهار داشت:نماز از اوجب واجبات است و اقامه آن در اول وقت بسیار سفارش شده است.

وی ادامه داد:شایسته است برای هر مسلمانی که در صورت امکان مکانی را برای نماز داخل منزل خود به عنوان مصلی اختصاص دهد.

وی در پایان عرایض خود ضمن تشکر از مردم و مسئولین شهر،از هیات امنا محله احمدآباد و دکتر صفری تقدیر و تشکر کرد.

دکتر محمود صفری رییس واحد دماوند در سخنانی ضمن تشکر از محضر آیت ا.. جوادی آملی اظهار داشت: مایه افتخار و مباهات بسیار است که معلمی چون بنده از طرف دانشگاهیان منطقه و میهمانان برای عرض ادب و ارادت پیشقدم شده باشم. این عرض ادب و احترام وقتی ارزش معنوی برتری می یابد که به عالمی عامل و نامبردار در جهان اسلام اهدا گردد. تحیانی که به مرجع عالیقدر تشیع حضرت آیت اله العظما جوادی آملی تقدیم می شود به پاس هزاران دعایی است که عاشقان ولایت ضمن تَعلّم و تلّمُذ و استماع فرمایشات ، آن بزرگوار در هفته های جاری و سال های گذشته نثار محفل الهی ایشان می کرده اند. عشق به عالمان و اندیشمندان تشیع اساسی مقدس دارد که از سویی در احادیث نبوی (ص) ریشه دارد و از سویی دیگر در سیره و گفتار ائمه معصومین ( علیهم السلام) نمود یافته است.

دکتر صفری ادامه داد: امروز که دشمنی دشمنان از پشت نقابهای کریه معاندان به انواع مختلف به سوی جامعه الهی تاخته اند و مَع الاَسف چهره خونین و خونریز داعش و بهائیان که جایی برای حقیقت باقی نگذاشته اند،تلاش فراگیر بدخواهان، برای دور ساختن جوانان از دانشمندان حوزوی و دانشگاهی شدت بیشتری گرفته است. فلذا بسیار لازم است که مردم خداجو، با هوشیاری، تمام و گفتمان های فراگیر و عالمانه حضرت آیت اله جوادی آملی را برای آرامش خانواده، مدرسه، دانشگاه کاربردی؛ در صحیفه خاطر رقم زنند.

صفری گفت:بدون شک جاری شدن دانش ائمه معصومین بر لسان عالمانی چون حضرت آیت اله جوادی آملی به ویژه در جهان اسلام امروز نقش موثری در تنویر افکار و تلطیف قلوب مومنان دارد.

دکتر صفری افزود:تشکر ویژه ای که دانشگاهیان واحد دماوند دارند این است که حدود 9 سال قبل کلنگ احداث 6 پروژه آموزشی، پژوهشی، تربیت بدنی و اداری توسط حضرتعالی و حضرت آیت اله هاشمی رفسنجانی دردماوند به زمین زده شد. در روز 8 شهریور 95 با حضور ریاست محترم تشخیص مصلحت نظام در بیت محترم شما سپس صرف وقت چند ساعت در واحد دماوند جهت افتتاح 15000 متر بنا ، تا بازدید و سخنرانی و افتتاح پژوهشکده کشاورزی سربندان دماوند به اتفاق دکتر میرزاده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی،مهندس میرزایی نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی و مهندس هاشمی استاندار تهران مورد بهره برداری قرار گرفت که باید این برکات را از حضور پر مهر و منور شما در احمد آباد دانست.

رییس دانشگاه آزاد دماوند درپایان اظهار داشت:برخود لازم می دانم از زحمات خالصانه آماده کنندگان این جلسات از حجت الاسلام و المسلمین حاج احمدی و برادر گرانقدر آقای تقی پور از پاسداران محترم و از خادم خوش خلق مسجد و هیات امناء محترم مسجد و حسینیه و وعاظ محترم و مداح و شاعر اهلبیت آقای احسانی و همه شرکت کنندگان در جلسات تشکر و قدردانی نمایم.

اما همچنانکه تاکید مجالس معنوی حضرتعالی به دعاگویی استوار است . همه جمع حاضر مخاطبان علاقه مند شما به رسم قدردانی سخن خود را با دعای قلبی و سلامت رهبری و عالمان موثر حوزه دانشگاه به ویژه حضرتعالی را به خدای سبحان می سپاریم.

20101

کد خبر: 679125

وب گردی

وب گردی