نشست فوری آمریکا و روسیه درباره آتش‌ بس در سوریه

یک مقام آمریکائی از نشست اضطراری مقامات عالیرتبه مسکو و واشنگتن برای بررسی شکست آتش بس در سوریه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، ، یک مقام آمریکائی به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که مقامات عالیرتبه دو کشور آمریکا و روسیه امروز نشست فوری را درباره شکست آتش بس در سوریه برگزار خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، این مقام آمریکائی که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت: دراین نشست اضطراری قرار است مقامات عالیرتبه دو کشور، درباره اوضاع کنونی سوریه و اتمام زمان یک هفته ای آتش بس در این کشور به رایزنی بپردازند.

این مقام آمریکائی بدون اینکه از بمباران مواضع ارتش سوریه در روز شنبه هفته جاری توسط ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا حین اجرای آتش بس در سوریه سخنی به میان آورد ادامه داد: حمله هوایی روز گذشته به کارگران امدادرسان ضربه سختی بر پیکره آتش بس در سوریه وارد کرده است.

وی در ادامه با ژستی بشردوستانه مدعی شد: تهاجم هوایی دیروز به کارگران امداد رسان توسط نیروی هوائی ائتلاف انجام نشده است.

شایان ذکر است، منابع خبری روز گذشته و به دنبال پایان یافتن مدت یک هفته ای آتش بس از اتمام زمان آن خبر داده بودند. این در حالیست که ژنرال «ولادیمیر ساوچنکو» که مسئول مرکز هماهنگی عملیات روسیه در سوریه نیز به شمار می آید، در این باره گفت: شورشیان سوری از رعایت آتش بس توسط ارتش سوریه سوء استفاده کرده، تسلیحات بسیاری را تهیه کرده اند و در حال آمادگی برای عملیات نظامی در استان های حلب، حماه با هدف اشغال اراضی بیشتری هستند. آن ها نه تنها مواضع ارتش سوریه را مورد هدف قرار می دهند، بلکه مناطق مسکونی با جمعیت بالا را نیز گلوله باران می کنند.

نقض مکرر آتش بس توسط گروه های تحت کنترل آمریکا در سوریه در حالی تکرار می شود که ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا سه روز پیش و در میانه آتش بس توافقی، مواضع ارتش سوریه در دیر الزور را بمباران کردند.

گفتنی است، روز گذشته انگلیس، دانمارک و استرالیا از مشارکت جنگنده های خود در این تهاجم خبر داده و حمله به مواضع ارتش سوریه را مورد تأیید قرار دادند.

300300

کد خبر: 679194

وب گردی

وب گردی