استارت برگزاری دوره های مشترک با دانشگاه‌های خارجی در ابتدای مهر ماه

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: استارت برگزاری دوره های مشترک با دانشگاه های خارج از کشور تقریبا از اوایل مهرماه زده می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، حسین سالار آملی در خصوص اینکه طی سال تحصیلی گذشته کدام دانشگاه ها بیشترین پروژه مشترک را با دانشگاه های خارجی تعریف کرده اند، گفت: سال گذشته ۱۴۰ پروژه مشترک با دانشگاه‌های خارج از کشور تعریف شد که دانشگاه تهران، پژوهشگاه مهندسی ژنتیک و علوم پایه زنجان به ترتیب بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند.

او ادامه داد: پس از این دانشگاه ها، مابقی دانشگاه های کشور نیز پروژه های مشترکی با دانشگاه های خارجی تعریف کرده اند، برخی از این کشورها در حد کشورهای آسیایی بودند و برخی نیز در حد اروپا، روسیه و چین قرار داشتند این پروژه ها تا حدی نیز پیش رفته است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل درباره برگزاری دوره های مشترک با دانشگاه‌های خارج از کشور نیز گفت: استارت دوره های مشترک با دانشگاه های خارج از کشور تقریبا از اوایل مهرماه زده می شود.

او ادامه داد: به عنوان مثال بزرگترین دوره مشترک مربوط به دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. این دانشگاه با دانشگاه دلف هلند در رابطه با مدیریت انرژی یک دوره دکتری مشترک دارد و همچنین دانشگاه خواجه نصیر با دانشگاه سئول در کره جنوبی یک دوره مهندسی فرهنگی را برگزار می کند.

سالار آملی تاکید کرد: دانشگاه ها به ترتیب از اوایل مهر ماه دراین زمینه پیش خواهند رفت.

20103

کد خبر: 680008

وب گردی

وب گردی