انتخابات تشکل های دانشجویی باید قانونمند باشد

نماینده ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در هیات نظارت بر تشکل دانشجویی استان آذربایجان شرقی گفت:برنامه های تشکل های این استان برای فعالیت های مختلفی از جمله برگزاری کرسی های آزاد اندیشی،جلسات بحث و گفتمان برنامه ریزی شده که  بعد از به تصویب رساندن آنها در هیات نظارت، آنها را به مرحله اجرا در می آورند.

امیر پروال، در خصوص برنامه های تشکل های دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان آذربایجان شرقی به ایسکانیوز گفت: یکی از برنامه های اخیر این استان ،برگزاری اولین جلسه پایش کشوری با حضور معاون اداره کل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی بود و بنا داریم تا مجمع دبیران را نیز به صورت منظم در واحدهای دانشگاهی برگزار کنیم.

پروال ادامه داد: در ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز تشکل ها برنامه هایی را برای فراهم کردن فضای انتخاباتی مانندجلسات مناظره و گفتمان برگزار کردند؛هم چنین به طور کلی برنامه های درون واحدی تشکل ها مانند مباحثه و اردوهای تفریحی با مجوز گرفتن از هیات نظارت به صورت روتین انجام می شود.

وی با تاکید بر قانون مداری انتخابات تشکل ها اظهار داشت: برگزاری انتخابات تشکل های دانشجویی باید قانونمند باشد تا از لحاظ قانونی برای آنها مشکلی ایجاد نشود.

برنامه برگزاری اردوهای توجیهی برای ورودی های جدید

نماینده تشکل دانشجویی استان آذربایجان شرقی با توجه به آغازسال تحصیلی جدید ، برنامه تشکل ها برای ورودی های جدید را این گونه تشریح کرد: ستاد استقبال از ورودی های جدید و عضو گیری برای تشکل ها در واحدهای دانشگاهی سراسر استان تشکیل شده است.هم چنین با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد ها برنامه اردوهای توجیهی برای ورودی های جدید در نظر گرفته شده است.امیدواریم که این اردوها باعث شور و ونشاط در تشکل های دانشجویی گردد.

وی اثرگذاری فعالیت های تشکل دانشجویی بر دانشجویان را مثبت ارزیابی کرده و گفت: باتوجه به حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در راس دانشگاه آزاد اسلامی و مدیریت دکتر میرزاده واهمیتی که این عزیزان برای ساختار تشکل ها قائل هستند و هم چنین سیاست های اداره کل تشکل های اسلامی سیاسی، فضا برای فعالیت های دانشجویی مساعد بوده و بسترهای لازم برای آن ایجاد شده است امیدواریم که با حمایت سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی شاهد رغبت بیشتری برای فعالیت های دانشجویی باشیم.

20101

کد خبر: 680305

وب گردی

وب گردی