محسن هاشمی : 52 یادمان شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی ساخته شده است

یادمان شهدای دانشجو در بهشت‌زهرا(س) با حضور دکتر حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، اکبر توکلی‌نژاد، رییس سازمان بهشت‌زهرا(س)، دکتر سیدطه هاشمی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و مهندس محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز، محسن هاشمی، معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با گرامیداشت یاد امام‌راحل، شهدای انقلاب و شهدای جنگ تحمیلی، گزارشی درباره فعالیت‌‌های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی و ساخت المان‌های شهدا در این دانشگاه ارائه داد.

هاشمی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از سال 61 با کمک یک‌میلیون تومانی امام‌ خمینی‌(ره) کار خود را آغاز کرد و امروز بعد از 34 سال در سراسر کشور با 400 واحد دانشگاهی در مناطق محروم و کم‌بهره مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها فعالیت می‌کند.

او ادامه داد: این دانشگاه به بیش از یک‌میلیون و 600 هزار دانشجو در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین در مدارس سما به دانش‌آموزان خدمات آموزشی ارائه می‌کند، بنابراین این حجم از دانشجو و خدمات‌رسانی نیاز جدی به فضای آموزشی مناسب دارد.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: فضای آموزشی مسقف، کارگاه، آزمایشگاه، خوابگاه، مسجد، نمازخانه و کتابخانه بدون تکیه به پول دولت و بدون پول نفت که یک نمونه بارز اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود، در دانشگاه آزاد اسلامی در 20میلیون مترمربع فضا در اختیار دانشجویان قرار دارد.

هاشمی به طرح‌های ماندگار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در حال‌حاضر 129 مسجد در اختیار دانشجویان در فضاهای آموزشی قرار دارد و 20 مسجد در حال ساخت است که در دو سال آینده به پایان می‌رسد.

او افزود: بعد از اینکه تصمیم به دفن شهدای گمنام در مراکز آموزشی گرفته شد، دانشگاه آزاد اسلامی نیز مهمان شهدای گمنام بود و 52 یادمان شهدای گمنام در این دانشگاه ساخته شد. همچنین 20 یادمان دیگر در حال ساخت است که تعداد یادمان‌های شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی را به حدود 70 یادمان می‌رساند.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی به دوره مدیریت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در طول 3 سال مدیریت دکتر میرزاده، تعداد المان‌های شهدا از 38 به 52 مورد و از 109 مسجد به 129 مورد رسیده است که توجه ویژه او به مسائل فرهنگی جای قدردانی دارد.

هاشمی درباره افتتاح المان‌ شهدای دانشجو در بهشت‌زهرا گفت: از پاییز سال گذشته در ملاقاتی که رییس سازمان بهشت‌زهرا(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی داشت، پیشنهاد ساخت یادمان به دکتر میرزاده داده شد که بعد از طراحی و تایید طرح یادمان شهدای دانشجوی بهشت‌زهرا(س) با الهام از آرم دانشگاه آزاد اسلامی در این مکان ساخته شد.

او افزود: یادمان شهدای دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در هفته دفاع مقدس در میان 30‌هزار شهید بهشت‌زهرا (س) امروز افتتاح شد.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا(س)، معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و کارکنان معاونت عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی برای ساخت این المان قدردانی کرد.

101

کد خبر: 680755

وب گردی

وب گردی