صدر السادات: باید به آنچه شهدا عمل کردند، عمل کنیم

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، گفت: وظیفه ما گرامیداشت خانواده های شهدا و  ایثارگران است زیرا آنها با تقدیم جان و فرزندان خود باعث افتخار و سر افرازی جمهوری اسلامی ایران شدند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سیدعلی صدرالسادت صبح امروز در مراسم یادواره شهدا و گرامیداشت مدافعان حرم و مدافعان وطن که همزمان با هفته دفاع مقدس و با حضور خانواده های معزز شهدا و رزمندگان مدافع حرم و مدافعان وطن در حوزه سلامت در سالن امام جواد(ع) برگزار شد، گفت: باید به راه شهدا تاسی، به آرمان هایشان توجه و به آنچه عمل کردند، عمل کنیم.

او افزود: شهدای دفاع مقدس دو ویژگی اساسی داشتند؛ یکی اینکه به اصول ثابتی مانند ارزشهای دینی و انقلابی پایبند بودند و دیگری اینکه در پرتو اصول ثابتی که به آن اعتقاد داشتند و جان خود را در این راه فدا کردند، به منافع ملی به عنوان اصول متغیر می اندیشیدند.

دکتر صدرالسادات ادامه داد: شهدا به درستی با ملاک اصول ثابت خود، منافع ملی را تشخیص می دادند و در چارچوب قانون، به تکلیف خود عمل می کردند بنابراین باید به ارزش ها توجه داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت تشخیص منافع ملی در دوره های مختلف گفت زمانی منافع ملی ایجاب می کند که با متجاوزان بجگیم، با تهاجم فرهنگی مقابله، تولید را رونق بخشیم، محرومیت زدایی و یا با قدرت های جهان مذاکرده کنیم بنابراین تشخیص مصالح و منافع عمومی بسیار مهم است.

دکتر صدرالسادات در ادامه افزود: برخی از منافع حیاتی هستند که قابل مذاکره نیست اما برخی از منافع غیر حیاتی می تواند مورد بحث و مذاکره قرار گیرد اما بر اساس تاکید مقام معظم رهبری، داشتن بصیرت بسیار مهم است.

گفتنی است در این مراسم از تعدادی از خانواده های شهدا و رزمندگان مدافعان حرم و وطن و برگزیدگان مسابقات فرهنگی و هنری مرکز بسیج وزارت بهداشت تقدیر شد.

105/106

کد خبر: 681025

وب گردی

وب گردی