مِتُد سنتورنوازی معاصر کتاب شد/ برگزاری کنسرت با اردشیر کامکار

نوازنده و آهنگساز صاحب نام موسیقی اصیل ایرانی از انتشار کتاب «متد سنتورنوازی معاصر» و برپایی کنسرت مشترک با اردشیر کامکار خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، اردوان کامکار نوازنده سنتور و آهنگساز موسیقی ایرانی که تدوین آثار مکتوب در زمینه نوازندگی سنتور را در دست دارد در این باره گفت: به تازگی با تلاش عده ای از شاگردانم نخستین مُجلد از آثارم با عنوان «متد سنتورنوازی معاصر» شامل ۳۷ قطعه توسط نشر «نار و نی» به چاپ رسیده که طی روزهای آینده مراسم رونمایی آن نیز برگزار می شود.

وی ادامه داد: در زمینه کیفیت کتاب دقت زیادی داشتیم تا هیچ نُتی از جا نیفتد. البته با حمایتی که از سوی انتشارات انجام گرفته، کتاب با طرحی نفیس و آبرومند در دسترس علاقه مندان موسیقی ایرانی قرار خواهد گرفت. متعاقب انتشار این کتاب که با زحمت و تلاش فراوان برخی از شاگردانم انجام گرفته، کتاب های بعدی نیز منتشر می شود.

این نوازنده صاحب سبک سنتور به انجام یک پروژه مشترک موسیقایی به همراهی برادرش اردشیر کامکار اشاره کرد و گفت: صحبت ها و برنامه ریزی هایی انجام گرفته که کار مشترک سنتور و کمانچه ای را با همراهی برادرم اردشیر کامکار انجام دهم که ایده اولیه این پروژه طراحی شده و حتی برای بسیاری از قطعات نیز آهنگسازی انجام گرفته است. ما تصمیم داریم پیرو اجرای زنده این پروژه، آلبومی را هم وارد بازار موسیقی کنیم که تصور می کنم با توجه به ویژگی های در نظر گرفته شده می تواند برای علاقه مندان اثر متفاوتی باشد.

کامکار درباره آلبومی که قرار بود چندی قبل با آهنگسازی وی در بازار موسیقی منتشر شود، توضیح داد: چند وقت پیش قرار بود آلبومی با همراهی ساز سنتور و سازهای کوبه ای با حضور یکی از خوانندگان مشهور منتشر کنم اما چون در انتخاب خواننده دچار تردید شدم و درنهایت هم از حضور خواننده در اثر پشیمان شده و ترجیح دادم آن را بدون خواننده منتشر کنم. با توجه به اینکه زمان زیادی از آن ماجرا می گذرد، ترجیح دادم با تهمورس پورناظری مشورت هایی انجام دهم که اگر امکان داشت بتوانیم با قدرت بیشتر این کار را ارائه دهیم.

705502

کد خبر: 681221

وب گردی

وب گردی