زمان بررسی طرح استفساریه تبصره (۳)‌ماده (۵۲) قانون انتخابات در صحن علنی مجلس

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح استفساریه تبصره (۳)‌ماده (۵۲) قانون انتخابات در هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، اصغر سلیمی در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به نشست امروز سه شنبه 5 مهرماه کمیسیون شوراها اظهار داشت: طبق دستور کار مقرر شده بود که طرح استفساریه تبصره (3)‌ماده (52) قانون انتخابات اعاده شده از شورای نگهبان بررسی شود اما تصمیم گرفته شد گفت و گو در این باره با حضور نماینده شورای نگهبان انجام شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: علی مطهری که مطرح کننده این استفساریه است در نشست حاضر شد اما به این نتیجه رسیدیم که اگر نماینده ای از شورای نگهبان در جلسه حضور داشته باشد خروجی کار بهتر خواهد بود و می توانیم نظر شورا را در این زمینه تامین کنیم.

وی گفت: به همین جهت بررسی طرح استفساریه تبصره (3)‌ماده (52) قانون انتخابات به روز یکشنبه 11 مهرماه موکول شد.

این نماینده با اشاره به دستور کار دیگر کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس افزود: همچنین کمیسیون به عنوان کمیسیون فرعی طرح جامع توسعه عمران روستایی کشور را بررسی کرد اما از آنجایی که در این طرح تلاش می شود سازمان های مرتبط با امور روستایی در وزارت جهاد و کشاورزی ادغام شود با کلیات آن مخالف شد.

سلیمی توضیح داد: نمایندگان معتقد هستند که با این ادغام از کیفیت رسیدی به امور روستایی کاسته می شود و یک نهاد به تنهایی از عهده کارها بر نمی آید.

وی به تصویب کلیات طرح اصلاح موادی از قوانین مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: کلیات این طرح به تصویب اعضای کمیسیون رسید اما مقرر شد که برای بررسی بیشتر طرح به کمیته شوراهای کمیسیون ارجاع داده شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از آنجایی که دولت عنوان کرده است تلاش دارد لایحه جامع انتخابات را به مجلس ارسال کند، تصمیم گرفته این در این طرح نکات مدنظر دولت در لایحه مذکور نیز مدنظر قرار گرفته شود.

201/201

کد خبر: 681531

وب گردی

وب گردی