دفتر باشگاه استقلال فک پلمب شد.

صبح امروز مسئولان شهرداری با مراجعه به دفتر باشگاه استقلال، ساختمان را پلمب کردند. با وساطت بعضی از مسئولان باشگاه فقط دفتر مدیرعامل باز ماند. دلیل پلمپ دفتر استقلال، کاربری مسکونی ساختمان بود. سال 1385 فدراسیون فوتبال این ساختمان را به استقلال هدیه کرد اما سند آن را به نام باشگاه نزد و فعلا وضعیت مالکیت آن معلوم نیست. کاربری قبلی ساختمان، مسکونی بوده و کاربری دفتر باشگاه استقلال تهران اداری محسوب می‌شود. شهرداری منطقه در سال‌های گذشته چندین بار به مسئولان وقت استقلال اخطار داده بود و این بار مسئولان شهرداری با حکم پلمپ به دفتر استقلال رفتند. همه طبقات بجز دفتر مدیرعامل پلمپ شد اما مدیران استقلال توانستند با مذاکره و وساطت مسئولان بلندپایه از شهرداری منطقه وقت بگیرند.

سعید افجه‌ای سخنگوی استقلال به ایسکانیوز گفت مسئولان فعلی استقلال اخطاری برای پلمپ دفتر باشگاه نگرفته بودند: «شهرداری به ما اخطاری نداده بود. امروز بدون اطلاع قبلی با حکم پلمپ روبرو شدیم. انتظار داریم نگاه مسئولان شهرداری به استقلال متفاوت باشد. ما دفتر تجاری نیستیم، باشگاه فوتبالیم با 20 میلیون هوادار که همه اتفاقات آن توسط مردم دنبال می‌شود. در شرایطی که باشگاه شرایط خوبی دارد و دو روز دیگر بازی داریم این مسائل حاشیه ایجاد می‌کند. با رایزنی و لطف آقای ملکی شهردار منطقه 2 توانستیم فعلا وقت بگیریم. باید ساختمان باشگاه را تغییر کاربری بدهیم.»

او از مسئولان شهرداری خواست برای حل این مشکل مساعدت کنند: «امیدواریم شهرداری همکاری لازم را با ما بکند و نگاه ویژه‌ای به باشگاه‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس داشته باشد. انشالله بتوانیم مشکل را حل کنیم.»

علی فتح الله‌زاده مدیرعامل سابق استقلال، به ایسکانیوز می‌گوید آن‌ها در سال‌های گذشته هم با این مشکل مواجه شده بودند اما بخاطر مشکلات مالی نتوانستند کاربری باشگاه را تغییر بدهند: «در سال‌های گذشته زیاد به باشگاه اخطار شده بود و هر بار با رایزنی موقتا مشکل را حل کردیم. تغییر کاربری باشگاه متری یک میلیون و پانصد ششصد هزار تومان هزینه دارد و با توجه به زیربنای 670 متری ساختمان، باید یک میلیارد به شهرداری می‌دادیم. مشکلات مالی زیادی داشتیم و نمی‌توانستیم چنین هزینه‌ای بکنیم. بخاطر همین سال‌هاست این مشکل حل نشده مانده است.»

کد خبر: 68157

وب گردی

وب گردی