سخنگوی جامعه روحانیت مبارز: تقویت بنیه دفاعی کشور ضرورت دارد

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه تقویت بنیه دفاعی کشور ضرورت دارد گفت: سیاست و راهبرد ارعاب به معنای افکندن ترس در دل دشمن است و جرات حمله را از او می گیرد ؛ اکنون در کشور به مرحله بازدارندگی رسیدیم و باید این مسیر را ادامه دهیم.


به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، غلامرضا مصباحی مقدم در نشست خبر با خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: یکی از نکاتی که مناسب است به آن اشاره کنیم ضرورت تقویت بنیه کشور است که سیاستی است که امروز مقام معظم رهبری، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در دستور کار دارند.
او بیان کرد: در دوران دفاع مقدس جوانان ما با دست خالی و بدون حمایت بی پایان دفاع جانانه ای از سرزمینمان داشته اند که با ایثار و همت و شهادت جوانان یک وجب از خاک ما در دست دشمن باقی نماند اما در همان دوران به مظلومیت و کمبود امکانات لازم از نظر مالی و تهیه سلاح همین جوانان ایثار توانستند قدرت نظامی را تقویت کنند و سرنوشت جنگ را با پیروزی به پایان برسانند. همچنین بعد از آن با تدابیر مقام معظم رهبری بنیه دفاعی کشور روز به روز تقویت شده است؛ به طوری که قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در مقابل اندیشه تهاجم از سوی دشمنان به شدت افزایش پیدا کرد.
او با اشاره به آیه شریفه ای از قرآن مبنی بر این که تاکید می کند «تا می توانید برای مبارزه با دشمنان خود تجهیزات فراهم کنید تا حدی که بازدارنده باشد» افزود: سیاست ارعاب و راهبرد ارعاب به معنای ترس در دل دشمن افکنده است و این که جرات حمله را از او می گیرد و اکنون در کشور به مرحله بازدارندگی رسیدیم و باید این مسیر را ادامه دهیم.
او با بیان این که بعضی از حرف و حدیث ها اینگونه است که در زمانی هستیم که دیگر بنیه های دفاعی را تقویت نکنیم و به دیگر مشکلات عینی و اقتصادی بپردازیم گفت: این موضوع هرگز با دیدگاه امام (ره) و مقام معظم رهبری و مسیری که اسلام در برابر ما قرار می دهد سازگاری ندارد.

سخنگوی جامعه روحانیت گفت: در این شرایط تولیدات نظامی و هزینه ها در این راستا برای ما اندک است. لذا ما از تقویت بنیه دفاعی داخلی استفاده می کنیم و اگر با دیگر کشورهای همسایه مقایسه شود می بینیم که کشورهای اطراف ما سالانه هزینه های بیشتری برای توان نظامی خود متحمل می شوند. آنها سلاح ندارند و خریداری می کنند و این موضوع باعث می شود هزینه های گزافی بپردازد که هزینه های جمهوری اسلامی ایران در بُعد نظامی در برابر آنها بسیار ناچیز است.

او با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا گفت: فراموش نمی کنیم که وزیر امور خارجه امریکا در مقابل بعضی از دولت های اطراف خلیج فارس که اظهار می کردند ایران خود را تقویت می کند و ما از نظر بنیه نظامی در مقابل ایران ضعیف هستیم پاسخ داد، شما هزینه هایی که برای تسهیلات می کنید چند برابر ایران است؛ بهترین برتری این است که دشمن برای ما گواهی کند که ما هزینه بالایی برای بنیه دفاعی داریم.

او افزود: بنابراین جا ندارد که مقایسه شود نسبت به هزینه های دفاعی ایران البته باید سرمایه گذاری بزرگی برای رشد و فناوری داشته باشیم که الحمدالله جمهوری اسلامی طی یک دهه و بیشتر توانسته به فناوری و پیشرفت هایی دست پیدا کند و این مسیر باید ادامه یابد.

عنوان جامعه روحانیت مبارز تغییر نمی کند

مصباحی مقدم با اشاره به اظهار نظر یکی از اعضای جامعه روحانیت پیرامون تغییر عنوان این تشکل گفت: با یکی از دوستان مصاحبه ای در مورد عنوان جامعه روحانیت مبارز شده که ایشان دچار اشتباه شدند و لازم شد اصلاح کنم که عنوان این تشکل تغییری نکرده است.
او در ادامه افزود: از قبل انقلاب که نام جامعه روحانیت مبارزه انتخاب شد به قوت خود باقی است و مرحوم آیت الله مهدوی کنی در این باره تصریح کردند اگر عنوان جامعه روحانیت مبارز از قبل انقلاب برگزیده شد برای مبارزه با رژیم شاه بود و این عنوان همچنان هم محفوظ باقی می ماند. لذا با همه عواملی که مزاحم استقلال قوت جمهوری اسلامی هستند مبارزه می کنیم و جامعه روحانیت مبارز، مبارزه با ضد انقلاب و صهیونیست را همواره در دستور کار روحانیت قرار می دهد و از این جهت مجموعه ای است که دین و سیاست را توامان دنبال می کند.
او تاکید کرد: افرادی جدیدا به جامعه روحانیت پیوستند بعد از احراز صفت مبارزه در شخصیت آنها پذیرفته شده اند علاوه بر آن مواردی که عضویت در جامعه روحانیت مبارز اقتضا می کند را باید دارا باشند.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به جلسه دیروز این تشکل گفت: نسبت به این اظهرات در جلسه دیروز تذکر جدی از ناحیه دبیرکل به برادری که این موضوع را مطرح کرده بود داده شد که دیگر این گونه مصاحبه نکند.
مصباحی مقدم در ادامه با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه روز گذشته جامعه روحانیت مبارز گفت: در جلسه دیروز گزارشی از سفر رئیس جمهور به ونزوئلا و نیویورک داده شد که البته در این جلسات علاوه بر این که به صورت رسانه ای مطرح شده اطلاعاتی جزئی تر در اختیار احزاب قرار می گیرد و همچنین گزارشی از دیدار احمدی نژاد با مقام معظم رهبری داده شد و بازتاب های آن مورد بررسی قرار گرفت که این بحث منتهی شد به بیانات آیت الله العظمی خامنه ای در کلاس درس خارج از فقه ایشان و نامه ای که متعاقبا احمدی نژاد خدمت رهبری فرستادند و اعلام کرد که نسبت به ورود در عرصه رقابت قصد و نیتی ندارد.


ورود جامعه روحانیت به انتخاب شورای شهر و روستا

او با بیان این که گزارش کمیته انتخابات به جلسه شورای مرکزی ارائه شد گفت: دیدارهایی که کمیته انتخابات با احزاب اصولگرا طی دو هفته گذشته داشته و تصمیماتی که گرفته شده ارائه شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و از جمله آن این بود که انتخابات شورا در دستور کار جامعه روحانیت قرار می گیرد و این امر در راستای تقاضای احزاب و شخصیت های اصولگرا است که در کمیته انتخابات در این رابطه بحث شد و مقرر شد در این انتخابات ورود و تدبیر داشته باشیم.

او در ادامه بیان کرد: شورایی تشکیل خواهد شد از تمام شخصیت های برجسته و تدبیر اصولگرا و گروه های اصولگرایی که از جمله شخصیت ها تعدادی از کانون ها دعوت می شود که در این رابطه اخبار تکمیلی در آینده اعلام خواهد شد.

مصباحی مقدم با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و توجه جامعه روحانیت در این رابطه گفت: با توجه به رسیدن ماه محرم جامعه روحانیت مبارز قصد به انتشار بیانیه ای را که جنبه ارشادی دارد و آنچه که نیاز به توصیه این ماه و رعایت این ماه است در آن لحاظ می شود که جنبه های آموزنده عاشورایی اباعبدالله الحسین که دارای نقش تربیتی است پرداخته می شود و از روش هایی که خرافات را ترویج می کند و مسایل انحرافی را پدید می آورد پرهیز شود.


به گزارش ایسکانیوز در ادامه جلسه سخنگوی جامعه روحانیت مبارزه در پاسخ به این که آیا نامه احمدی نژاد تغییری در رویکرد این تشکل برای همکاری با جبهه پایداری به وجود می آورد گفت: تصور نمی کنم اثری بگذارد لذا جبهه پایداری را مستقل از احمدی نژاد می شناسیم و اخیرا گفت وگویی به صورت رسمی نداشته ایم اما در برنامه ما است که از همه گروه ها دعوت کنیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در خصوص معرفی افراد از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری برای انتخابات سال آینده نیز گفت: هنوز به طور رسمی پیشنهادی به ما داده نشده است.

او پیرامون شاخص های نامزدهای اصولگرا در انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری گفت: چهار اصل اسلام، رهنمود امام راحل، قانون اساسی و اصل ولایت فقیه اصول غیرقابل تخفیف برای ما است و 12 شاخص ایجابی و 12 شاخص سلبی نیز مشخص کردیم و بر مبنای این شاخص ها نامزدها را بررسی می کنیم البته اگر ضرورتی وجود داشته باشد نسبت به آن شاخص ها اصلاحاتی خواهیم داشت اما تا کنون اصلاحاتی نیاز نداشته است.

همدلی بین اصولگرایان شدنی است

مصباحی مقدم تاکید کرد: معتقدم اتحاد و همدلی بین اصولگرایان شدنی است چرا که خطوط و مشترکات ما روشن و زیاد است و اختلافات نیز جزئی است و با گفت و گو حل می شود. در انتخابات شرط بر این است که شورایی که با حضور احزاب و شخصیت های اصولگرا تشکیل شود، محوریت جامعه روحانیت مبارز را بپذیرند و مدیریت کار را این تشکل سیاسی برعهده گیرد و هرکجا وفاق حاصل شد و گزینه ای بالاتر از دو سوم رای را به دست آورد همه به این نتیجه تن دهند و اگر دو سوم رای نیاورد داوری جامعه روحانیت مبارز را بپذیرند.

او در پاسخ به این سوال که آیا مدل شورایی که برای انتخابات سال آینده تشکیل می شود همانند ائتلاف اصولگرایان در سال 94 خواهد بود؟، اظهارداشت: باید ببینیم این جمعی که دعوت می کنیم چه ساز و کاری را در نظر خواهند گرفت اما همان سازوکار شورای ائتلاف اصولگرایان نخواهد بود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز همچنین در خصوص عملکرد دولت در برخورد با فیش های حقوقی نامتعارف و نجومی گفت: تأکید ما در سرعت عمل و اصلاح قانون حقوق بگیران دولتی است چرا که دولت باید احساس تبعیض بین کارکنان دولت رااز بین ببرد و تفاوت حقوق ها متناسب با زحمات افراد باشد.


مصباحی مقدم افزود: رضایت مردم بر رضایت خواص مقدم است لذا برخورد با صاحبان فیش های نجومی باید سریع، قاطع می بود اما متأسفانه کند بوده و رضایت بخش هم نبوده است.


او در ادامه در خصوص پیوستن ایران به FATF گفت: در این زمینه دو قانون مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم در مجلس گذشته تصویب شد که در آن مصالح ملی در نظر گرفته شده بود.


نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در قانون مبارزه با پولشویی سازوکار روشنی داریم که مشخص می کند چه جرایمی را مبنا می دانیم، درباره تامین مالی تروریسم هم تبصره ای داریم که به صورت خاص و موکد نهضت های آزادی بخش را استثنا می کند لذا براساس همین قانون باید با FATF همکاری شود و خارج از آن پذیرفته نیست.

تکذیب تشکیل تیمی برای حمایت از روحانی از سوی مصباحی مقدم

مصباحی مقدم در ادامه در پاسخ به سوالی درباره حمایتش از حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در انتخابات آینده اظهارداشت: اخبار نادرستی از سخنان من منعکس شده و حتی گفته شد تیمی برای نامزدی روحانی تشکیل شده که تکذیب می کنیم. هیچگاه صحبت از اجماع برای حمایت از روحانی نداشته ایم و هنوز برای انتخاب نامزد اصولگرا به تصمیم گیری نرسیده ایم اما امیدواریم با توافقات کلی به نتیجه دست یابیم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا تشکل متبوعش به دنبال اخذ مجوز قانونی از وزارت کشور نیست؟، گفت: بنای ما این است که به صورت حزب وارد نشویم چرا که جامعه روحانیت مبارز پیش از انقلاب اسلامی و با رهنمود امام راحل بنیان گذاشته شده است و بنای ما این است تا بستری برای جمع کردن نیروها و شخصیت اصولگرا بسازیم.

جبهه پیروان و موتلفه با محوریت جامعه روحانیت فعالیت می کنند

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سؤالی در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی جبهه پیروان و مؤتلفه، گفت: کمیته‌های انتخاباتی جبهه پیروان و مؤتلفه جداگانه اقدامی نمی‌کنند و قرار شده است با محوریت جامعه روحانیت کارهای خود را انجام دهند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سؤال که آیا علت تمرکز اصولگرایان در انتخابات شورا، ناامیدی از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری نیست؟ گفت: چنین نگاهی برای ورود ما به انتخابات شوراها مطرح نیست؛ علت ورود ما به این انتخابات، اهمیت شوراهای اسلامی شهر است و ما مستقل از انتخابات ریاست جمهوری به انتخابات شوراها نگاه می‌کنیم.

او با بیان اینکه بنای ما این است که انتخابات شوراها را در دستور کار خود قرار بدهیم، تاکید کرد:‌ تمرکز بیشتر ما انتخابات شورای شهر تهران است و در انتخابات شوراهای شهرستان ها هم تصمیم داریم به صورت مستقیم ورود نکنیم، بلکه اگر آنها از ما مشورت بخواهند، کمکشان کنیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: قرار است برای انتخابات شوراها، شورایی را از مجموعه فعالان اصولگرا تشکیل بدهیم تا فرآیندی شکل بگیرد و یک هیئت رئیسه از این مجموعه انتخاب شود و این هیئت رئیسه کار را دنبال کند و به نتیجه برساند.

مصباحی مقدم گفت: در انتخابات ریاست جمهوری هم با استفاده از رایزنی با احزاب، گروه ها و شخصیت های اصولگرا سعی می کنیم نظرات آنها را بشنویم و با مشورت آنها به جمع بندی برسیم.

هنوز واردمصادیق اصولگرایی نشده ایم

او با بیان اینکه احتمالاً شورایی غیر از شورای ائتلاف اصولگرایان که در انتخابات مجلس، تشکیل خواهد شد گفت : باید ببینیم جمعی که از آنها برای تشکیل یک شورا دعوت می کنیم، چه سازوکاری را تدوین و تنظیم می کنند. اما همان سازوکار قبلی و دستور کار نخواهد بود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سوالی در خصوص مصادیق انتخابات ریاست جمهوری در جریان اصولگرایی اظهارکرد: هنوز بحث بر سر مصادیق صورت نگرفته است. به جبهه پیروان اعلام کردیم که گزینه های خود را به ما پیشنهاد دهند.

مصباحی مقدم در پاسخ به سوالی درباره مهمترین شاخصه های اصولگرایی تصریح کرد: مبانی اصولگرایی قبلاً در منشور جامعتین ارائه شده است و اصولی را از جمله اسلام، رهنمودهای امام (ره)، قانون اساسی و اصل ولایت فقیه مبنا قرار داده است. اینها اصول غیر قابل تخفیف ماست. ۱۲ شاخص ایجابی و ۱۲ شاخص سلبی در سند جامعتین آمده است.

او تاکید کرد: ما اصولگراها باید با یکدیگر بنشینیم و به رایزنی بپردازیم و راه حل رسیدن به توافق این است که با جمع شدن نمایندگان مجموعه های مختلف، اگر در اثر رای گیری به توافق دو سوم رسیدیم، همگی بپذیرند ولی اگر اختلاف به گونه ای بود که دو سوم رای حاصل نشد، همه گروه ها و شخصیت های اصولگرا داوری جامعه روحانیت مبارز را بپذیرند تا مشکل حل شود. در این مسئله، نمایندگان احزاب اصولگرا باید محوریت جامعه روحانیت را قبول کنند.

در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز، مبنی بر این که آیا جامعه روحانیت مبارز محوریت در انتخابات آتی خواهد داشت یا این محوریت را با جامعه مدرسین و گروه های دیگر به صورت سه ضلعی ایفا می کند گفت: تمام تلاش ما این است که در صورت موافقت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با آنها همکاری داشته باشیم و به ویژه این همکاری درانتخابات ریاست جمهوری مد نظر است.


او با بیان این که همکاری با جامعه مدرسین در انتخابات گذشته وجود داشته است گفت: اگر در این دوره از انتخابات هم موافقتی از سوی دوستان جامعه مدرسین صورت گیرد همکاری هایی خواهیم داشت اما اگر غیر از این باشد در دستور کار ما چیزی قرار ندارد.


سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در ادامه در پاسخ به این که تلقی جامعه روحانیت از نامهاحمدی نژاد به مقام معظم رهبری چیست، گفت: پاسخ احمدی نژاد را به توصیه رهبری مثبت تلقی می کنیم.

مصباحی مقدم در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد دولت در برخورد با فیش های نجومی تاکید کرد: جامعه روحانیت در مجموع عملکرد مجلس، دولت و دیوان محاسبات را مورد بررسی قرار داده و تاکید ما در سرعت عمل و اصلاح قانون حقوق بگیران دولتی است.

او ادامه داد : باید احساس تبعیض بین کارکنان دولت از بین برود و تفاوت حقوق ها متناسب با زحمات افراد باشد. رضایت مردم بر رضایت خواص تقدم دارد. بنابراین برخورد با صاحبان فیش های نجومی باید سریع و قاطع انجام می شد ولی متاسفانه رضایتبخش نبوده است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در ادامه به معاهده FATF اشاره کرد و گفت: دو قانون در مجلس گذشته در این زمینه تصویب شد که شامل پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم بود. ما در قانون مبارزه با پولشویی سازوکار روشنی داریم که مشخص می کند چه جرائمی باید مبنا قرار گیرد.

او گفت: درباره تامین مالی تروریسم هم تبصره داریم که به صورت خاص، موکد، نسبت های آزادی بخش را در مورد جنبش های مقاومت استثناء می کند. بنابراین خارج از این چارچوب، همکاری با FATF قابل قبول نیست.

201/03

کد خبر: 681744

وب گردی

وب گردی