سایه انداختن مباحث سیاسی بر جو کارشناسی FATF/ متهم شدن ایران به پولشویی ظلم است

معاون حقوقی رییس جمهور با بیان اینکه مباحث سیاسی بر جو کارشناسی FATF سایه انداخته است، گفت: با توجه به درحال مبارزه بودن ایران با تروریسم، متهم کردن این کشور به پولشویی ظلم است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری جمهوری اسلامی را از قربانیان تروریسم دانست و افزود: ایران بیش از همه کشورهای دنیا هزینه مبارزه با تروریسم و پولشویی را می پردازد؛ همسایه شرقی کشور کانون فعالیت های تروریستی است و در همسایگی غربی نیز تروریست ها با حمایت امریکا، عربستان و دیگر کشورهای قدرتمند در حال ترور هستند.
او گفت: جمهوری اسلامی در دفاع از امنیت جهانی، منطقه ای و ملی خود با تروریسم در حال مبارزه است و اینکه به دلیل برخی تبلیغات نادرست و اجرایی نشدن معاهده ای که سالهای قبل به آن پیوست و در مجلس هم به تصویب رسید، به پولشویی متهم شود ظلم بزرگی در حق این کشور است.
انصاری، پولشویی را در دو موضوع تروریسم و قاچاق مواد مخدر دانست و گفت: برخی کشورها در منطقه و امریکا خود کانون پولشویی هستند و به دروغ پرچم مبارزه با پولشویی را در دست دارند.
به گفته او، ایران امروز در مبارزه با داعش و تروریست ها در کل منطقه پیشتاز است اما با ناشی گری سیاسی کردن FATF به این موضوع متهم می شود که حاضر نیست به سازمان مبارزه با پولشویی بپیوندد.
معاون حقوقی رییس جمهور با احترام به دغدغه های نمایندگان مجلس به آنان اطمینان خاطر داد که رییس جمهوری از منافع ملی کوتاه نمی آید و همه این کارها را با مر قانون انجام می دهد.
او با بیان اینکه مبارزه با پولشویی قبلا به تصویب مجلس رسیده است، گفت: دولت در جهت اجرای قانون اقدام کرده و در دولت تدبیر و امید بی توجهی به قانون و نقش مجلس نبوده و نخواهد بود.
انصاری درباره یک سری نگرانی ها مبنی بر خود تحریمی در کشور نیز، اظهار داشت: اصلا اینگونه نیست چون در متن قانون و در متن توافقنامه مرجع تشخیص مورد نگرانی، شورای امنیت ملی است.
وی با بیان اینکه دولت براساس قانون این اختیار را داشته، درعین حال یادآور شد: اگر در جایی نیاز به مصوبه مجلس باشد بی تردید دولت، قبل از انجام هر گونه اقدامی از مجلس مجوز دریافت می کند.
علی طیب نیا وزیر اقتصاد و امور دارایی روز گذشته در ارائه گزارش درباره FATF جهت تنویر أفکار نمایندگان در صحن علنی مجلس، گفته بود، این یک سازمان بین الدولی است و نه بین المللی و موارد مورد تعهد در آن الزام آور نیست.
وی ادامه داد که برای بستن شریان فساد و تروریسم باید با پولشویی مبارزه کرد.
703

کد خبر: 681789

وب گردی

وب گردی