راه خروج از بحران سوریه از نظر دبیر کل اتحادیه عرب

دبیرکل اتحادیه عرب در گفت وگو با روزنامه سعودی الحیات ادعا کرد که تنها راه حل بحران سوریه٬ برپایی یک حکومت فدرال در این کشوراست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا روزنامه الحیات چاپ لندن نوشت، احمد ابو الغیط دبیر کل اتحادیه عرب گفت که وی پیشتر طرح حکومت فدرالی در سوریه را به عنوان راه خروج از بحران سوریه و حفظ تمامیت ارضی این کشور مطرح کرده است.
وی ادعا کرد که موضوع سوریه اکنون در دست دو قدرت بزرگ یعنی آمریکا و روسیه قرار دارد و تنها این دو قدرت هستند که در این مساله تاثیر گذار هستنند.
دبیر کل اتحادیه عرب همچنین افزود: چند دستگی میان کشورهای عضو اتحادیه عرب در خصوص بحران های کنونی منطقه ای، قدرت اتحادیه عرب را برای تاثیر گذاری در این بحران ها کم کرده است.
ابوالغیط با اشاره به نقش این اتحادیه در بحران سوریه گفت: نقش اتحادیه عرب در بحران سوریه سال ها پیش پس از اینکه پرونده این بحران به شورای امنیت ارجاع داده شد٬ از میان رفت و اکنون آمریکا و روسیه هستند که در این بحران نقش دارند.
وی تصریح کرد که اتحادیه عرب دارای ابزارها و مکانیسم هایی نیست که برخی نهادها از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد یا نهادهای نظامی در اختیار دارند .
ابوالغیط افزود: اتحادیه عرب به خاطر نداشتن ابزار فشار تنها می تواند، بحران ها و کشتارها را محکوم کرده وجامعه جهانی را برای دخالت در توقف این جنایت ها دعوت کند.
دخالت های آشکار برخی از کشورهای عضو اتحادیه عرب در بحران سوریه و حمایت آن ها از تروریست ها، باعث کشتار مردم بی دفاع سوریه شده است.
مقام های سوریه بارها اعلام کرده اند که تنها مردم این کشور هستند که سرنوشت کشورشان را تعیین می کنند و دخالت های کشورهای عربی منطقه را در این بحران محکوم کرده اند.

206/201

کد خبر: 681852

وب گردی

وب گردی