امام جمعه موقت تهران: رهبرانقلاب نسبت به مشکلات  آینده نگری دارند/قدردانی از رهبری به جهت توصیه انتخاباتی به احمدی‌نژاد

امام جمعه موقت تهران با قدردانی از رهبر معظم انقلاب که همواره نسبت به مشکلات نظر و آینده نگری دارند،گفت: در جریان اخیر مساله دخالت در انتخابات و نامزدهای انتخابات نظر مبارک ایشان این بود که اختلاف و تزلزل در جامعه رخ ندهد .

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله‌ امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز (9 مهر ماه) نماز جمعه گفت: بنده از مقام معظم رهبر تشکر می‌کنم که همواره به این مشکلات نظر دارند؛ در جریان اخیر و دخالت در مسئله کاندیدای انتخابات، ایشان نظر مبارکشان برای همین بود تا اختلاف و تزلزل در جامعه مشکلی ایجاد نکند.

وی ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: حرکت نیروی انتظامی در راستای تامین امنیت کشور است و این به معنای پاسدارای از ارزش ها است.

وی افزود: تلاش نیروهای انتظامی و نظامی و همچنین نیروهای مسلح بر همین اساس است و به همین دلیل ایران، کشور امام عصر (عج) است و حرکت نظام به سوی ظهور ایشان است.

وی گفت: مقام معظم رهبری با ارسال نامه به جوانان غرب، جهان غرب را به مسئله گروه‌‌های تفکیری که برای انحراف اسلام بسیج شده‌اند، متوجه کردند.

امامی کاشانی در ادامه اظهارات خود با اشاره به برخی روایات مبنی بر گرفتار شدن امت اسلام گفت: در روایات آمده امت اسلام گرفتار کسانی می‌شوند که خود را مسلمان دانسته اما با کفر همراهی می‌کنند. ما امروز گرفتار این مسئله هستیم. امروز شاهدیم که حاکمان عربستان با طراحی صهیونیست‌ها و قدرت آمریکا، گروه‌های تکفیری را در کشورهای اسلامی بسیج می‌کنند.

امامی کاشانی افزود: نباید مأیوس و تسلیم شرایط شویم. آن خانمی که اوضاع بی‌بندو باری را می‌بیند و با خود بگوید که اوضاع چنین است و ما هم باید تسلیم این اوضاع باشیم، بایستی به عفت پایدار باشد یا آن کسی که افرادی را می‌بیند که جاه‌طلبند و فکر کند که زمان جاه‌طلبی است نباید تسلیم شرایط شوند.

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: امروز سالروز شهادت سلطان علی محمد باقر (ع) در مشهد اردهال کاشان است. ایشان در این شهر نماز جمعه خواند و سخن از حکومت اسلامی کرد. به این امام‌زاده بزرگوار و یاران و اصحاب شریف ایشان احترام و تعظیم می‌کنم. امیدوارم ایران و سایر کشورهای اسلامی در سایه اهل بیت پیامبر در امن و امان با اقتدار و شوکت بیشتری باشند.

امام جمعه موقت تهران افزود: وقتی زنان و دختران نباید تسلیم بی‌بند و باری شوند. افراد نباید تسلیم جاه‌طلبی و دنیاطلبی شوند. امیدوارم دختران و جوانان از بی‌عفتی و گناه اجتناب کنند تا سعادت‌مند شوند.

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه تهران با خواندن بخش‌هایی از وصیت‌نامه امام حسین(ع) به تبیین اهمیت عزاداری امام حسین (ع) و گریه بر آن حضرت، اهل بیت و اصحاب آن حضرت پرداخت و افزود: نظر سیاسی آن زمان پخش می‌کردند و بر اساس همان نظر مردم را نسبت به حضرت حسین گمراه می‌کردند این بود که یزید لعنت‌الله علیه حاکم اسلامی است و حسین (ع) بر علیه حاکمیت جامعه اسلامی قیام کرده است.

وی افزود: امر به معروف یک اصل اسلامی است و اسلام بر این اصل، استوار است. علاوه بر اینکه خود آدمی باید دلپاکیزه داشته باشد و اعمال پاکیزه انجام دهند باید جامعه را هم بسازد. نباید در جامعه گناه و فساد باشد و تمام هدف امام نیز همین بود. در حادثه عاشورا بر هم زدن حکومت و احیای امر به معروف و نهی از منکر منحصرا کار امام حسین(ع) بود و دیگران نمی توانستند چنین کنند. در برخی مسائل انسان‌های بالا باید نهی از منکر و امر به معروف کنند.

امام جمعه موقت تهران در روایت آمده است که ائمه هدی در شب‌های جمعه ارواح‌شان می‌رود به عرش و همچنین در لیالی قدر و بعد بر می‌گردد. اگر چنین نباشد علم آنان به فرموده امام صادق، تمام می‌شود. رفتن به عرش و برگشت از آن موجب فهم انسان از نقشه جهان می‌شود. امام حسین (ع) همینطور بود. سیر به عالم بالا در عاشورا افزون بر لیالی قدر و شب‌های جمعه است. امام حسین در عرش سیر کرد و با تماس به مقامی که کانون تصمیم‌گیری‌هاست همه امور را از جمله شهادت خود و یارانش را مشاهده کرد.

201/201

کد خبر: 682280

وب گردی

وب گردی