امسال نیم میلیون نفر با سواد می شوند

رئیس مرکز سازمان نهضت سوادآموزی از ایجاد 4 طرح برای تحکیم سواد وجلوگیری ازافزایش آمار بی سوادی در کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز وبه نقل از میزان علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: مهمترین برنامه در نهضت سوادآموزی تحکیم سواد و جلوگیری از افزایش آمار بی سوادی در کشور است بر همین اساس امسال 500هزار نفر از افراد بی سواد تحت پوشش سازمان قرار خواهند گرفت.

او افزود: نهضت سوادآموزی جهت تحکیم سواد در سطح کشور اقداماتی ویژه ای انجام داده است از جمله این طرح ها واقدامات توزیع نشریه فرصت دوم در شهرستانها واستان تهران است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در ادامه از ایجاد طرح خواندن با خانواده ها خبر داد و گفت: در این طرح 9 جلد کتاب تولید شده است که به نوبت به افراد تحت پوشش نهضت ارائه خواهد شد که باید کتاب را با خانواده مطالعه کنند و پیامهای آن را در کلاس مورد بحث قرار دهند.

او با اشاره به طرح حلقه های کتابخوانی در بین سوادآموزان کشور گفت: در حلقه های کتابخوانی گروه های 10 نفره برای مطالعه کتاب تشکیل خواهد شد ودر این حلقه مجموعا 40 عنوان کتاب به آنها ارسال می شود.

باقری در پایان گفت: از دیگر اقدامات نهضت سوادآموزی برگزاری مسابقات کتابخوانی در راستای شعار سال است وهمچنین مسابقات انشا نویسی در ارتباط با پرسش مهر برگزار خواهد شد.

105105

کد خبر: 682298

وب گردی

وب گردی