ورک شاپ عملی ساخت صد پرتره از چهره های محبوب سینما و تئاتر

ورک شاپ عملی ساخت صد پرتره از چهره های محبوب سینما و تئاتر ایران،با حمایت بنیاد آفرینش های هنری نیاوران روز پنج شنبه هشتم مهرماه با موفقیت در باغ فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران، در ادامه ساخت پرتره ی چهره های نام آشنا و محبوب کشور، این بار با حضور یکصد هنرمند شرکت کننده و علاقمندان ، با مدیریت هیوا پاشایی مدرس دانشگاه و عضو پیوسته ی انجمن هنرمندان نقاش ایران، آثار هنری با موضوعیت چهره ی بزرگانی همچون زنده یاد عباس کیارستمی، داوود رشیدی، مسعود کیمیایی، محمد علی کشاورز، علی نصیریان، پرویز پرستویی، هما روستا، حمید سمندریان، اصغر فرهادی و ... با موفقیت پدید آمد.
هیوا پاشایی مجری این پروژه بزرگ هنری در خصوص چگونگی برگزاری ورکشاپ مذکور خاطر نشان کرد:انجام این پروژه ی ملی با همکاری و حمایت بنیاد آفرینش های هنری نیاوران و خانه ی تئاتر ایران و مشارکت هنرمندان متعهد به فرهنگ و هنر بومی میسر گردیده است. وی در رابطه با تکنیک ساخت آثار خاطر نشان کرد، تمامی آثار پدید آمده با بکارگیری حدود ٥٠٠ کیلوگرم انواع مهره های رنگی چوبی ساخته شده اند که در نوع خود بی نظیرند و یاد آور فرهنگ ذکر ما ایرانی هاست و اشاره به احترام و گرانقدری چهره های فرهنگی هنری برای مردم ما دارد. به همین منظور از یکصد هنرمند علاقمند دعوت به عمل آورده شد که پس از برگزاری دوره های آموزشی ٤٨ ساعته در مدت یکماه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران، امروز توانستیم به صورت عملی ساخت این چره های محبوب را به اتمام برسانیم.


وی ادامه داد:با رایزنی های انجام شده قرار است در نیمه ی دوم آبان ماه سال جاری در نگارخانه ی آریانا واقع در خیابان فرشته و با حضور صاحبان چهره های مذکور و اصحاب فرهنگ و هنر از پرتره این عزیزان رونمایی به عمل آید .
گفتنی است دکتر اکبر عالمی، اصغر همت، عباس سجادی، هانا کامکار، مهدی ساروخانی و هیوا پاشایی اعضای شورای سیاستگذاری این پروژه عظیم فرهنگی و هنری می باشند.

502502

کد خبر: 682528

وب گردی

وب گردی