جهانگیری: از سرمایه گذاران خارجی و داخلی دعوت به همکاری می کنیم

معاون اول رئیس جمهوری گفت: ما در همه زمینه های مختلف اقتصادی و خدماتی کشور و از همه سرمایه گذاران خارجی و داخلی در چهارچوب قوانین و مقرارت ایران دعوت می کنیم نسبت به سرمایه گذاری، فعالیت داشته باشند ما قانون خوبی برای جلب و حمایت از سرمایه گذاری داریم.

به گزارش ایسکانیوز، اسحاق جهانگیری روز یکشنبه در حاشیه همایش بین المللی سرمایه گذاری در صنعت گردشگری با رویکرد اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران این مطلب را بیان کرد.
وی افزود: اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی یکی از سیاست های جدی دولت است، یکی از بندهای سیاست اقتصاد مقاومتی جذب سرمایه گذاری خارجی به منظور تولید برای صادرات است.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: ضمانت های لازم برای سرمایه گذاری خارجی داده خواهد شد و آنها مشابه بخش خصوصی ایران مورد حمایت دولت خواهند بود. در سرمایه گذاری که انجام می دهند در واقع تبعیضی بین آنها به وجود نخواهد آمد ولی به صورت طبیعی انتظار داریم سرمایه گذاران خارجی که به ایران می آیند تولیداتی در ایران انجام دهند که بخشی از آن تولیدات در ایران مصرف و بخش دیگر آن به بازار های منطقه و کشورهای دیگر صادر شود.
جهانگیری افزود: در سیاست های اقتصاد مقاومتی برای سال جاری ٧ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی منظور کرده ایم و وزارت اقتصاد مسئول این بخش است که پیگیری کند تا اینکه سرمایه گذاران به ایران بیایند.
معاون اول رئیس جمهوری در پاسخ به این سوال که ترکیه چه نقشی در سرمایه گذاری در ایران خواهد داشت، گفت: ترکیه از کشورهای دوست و همسایه ماست و ما رابطه بسیار خوبی در زمینه های مختلف با ترکیه داریم، بخشی از سرمایه گذارهای ترکیه ای هم به ایران آمده اند و سرمایه گذاری هایی را انجام داده اند. آقای اردوغان که در تهران بودند درباره همکاری های توریسم با ایشان بسیار مذاکرات داشتیم و در سفر رئیس جمهوری به این کشور این مذاکرات ادامه پیدا کرد.
وی گفت: امیدواریم که بتوانیم در بخش توریسم با ترکیه کار جدی تری انجام دهیم و توریست هایی که به ترکیه می روند بتوانند به ایران بیایند یا توریست هایی که به ایران می آیند بتوانند به ترکیه هم بروند.

202/201

کد خبر: 682829

وب گردی

وب گردی