تهران- ایسکانیوز : با توجه به مواضع وزارت ورزش در قبال خواستن یا نخواستن کی روش و اعتراف کفاشیان که در برنامه ی نود دیشب گفت دلش با کی روش نیست، مشخص نیست در صورت ابقای کی روش در سمت مربی گری تیم ملی چه حاشیه های عجیبی در آینده ی گریبانگیر تیم ملی و کی روش خواهد شد.
پس از گذشت نزدیک به 2 ماه از پایان جام جهانی می توان به خوبی شرایط فنی تیم ملی را مورد ارزیابی دقیقی انجام داد. کارنامه ی کی روش مشخص است . یک بازی کاملا تدافعی در مقابل نیجریه و یک بازی عالی مقابل آرژانتین و یک بازی بشدت ضعیف مقابل بوسنی حاصل دست رنج تیم ملی با کی روش است.
در اینجا چندین مورد باید بررسی شود: امکانات فوتبال ایران در قیاس با اعتبار کی روش، بند های قرارداد کی روش، دخالت وزارت ورزش و همچنین زمان کم که تا شروع جام جهانی باقی مانده است.
امکانات فوتبال ایران:
امکانات سخت افزاری و نرم افزاری تقریبا وجود ندارد و به همین دلیل بازیکنان مستعد در لیگ معرفی نمی شوند. با توجه به کاهش وحشتناک کیفیت بازی های لیگ برتر طی دو سال اخیر و کمبود زمان کافی برای تطبیق دادن شرایط حرفه ای بازیکنان در قامت جام جهانی، کی روش مجبور به روی آوردن به بازی کنان ایرانی الاصل شد تا حداقل دغدغه کم آوردن بازیکنان در تمرینات اصلی جام جهانی به حداقل برسد و به نوعی کی روش زمان خرید منتقدان معتقد بودند که استعداد های ایرانی می توانستند خودشان را در جهام حهانی نشان دهند ولی در واقع مشاهده کردیم که تیم دوم لیگ یعنی پرسپولیس با میانگین یک گل زده در هر دیدار شانسی را برای بازیکنان خودش برای دعوت به تیم ملی قائل نشد و این ناامیدی به کادر فنی تیم ملی نیز منتقل شد.
بندهای قر ارداد کی روش:
بسیاری از خواسته های کی روش در قرارداد های اکثر مربیان ذکر می شود ولی برای ما موارد جدیدی به نظر می آید. البته نقدهای جدی ای به برخی خواسته های کی روش وارد است مبنی بر ذکر کردن سفارش صبحانه و ناهار و شام و پاداش های اختصاصی برای کادر فنی .

دخالت وزارت ورزش:

آخرین فردی که سرانجام از مجلس شورای اسلامی توانست رای اعتماد بگیرد اقای گودرزی وزیر فعلی وزارت ورزش است . تحصیل کرده ی رشته ی تربیت بدنی و استاد دانشگاه تهران. آقای گودرزی قطعا خاطرشان هست که فوتبال ما به دلیل دخالت های سازمان تربیت بدنی و برکناری محمد دادکان تعلیق شد ولی پافشاری گودرزی مبنی بر مصاحبه های پی در پی علیه کادر فنی تیم ملی و شخص کفاشیان عجیب است.
زمانی کم برای شروع بازی های جام ملت های آسیا:
با توجه به اینکه کمتر از شش ماه دیگر مسابقات جام ملت های آسیا شروع می شود، لغو قرار داد با کی روش به صلاح نیست. حقیقت این است که برگزیدن مربی دیگری به فاصله ی اندکی تا شروع بازی های جام ملت های آسیا، هماهنگی کامل بازیکنان را با چالش جدی رو به رو میکند. کی روش تنها فردی است که به خوبی با شرایط تیم ملی و باشگاه های ایرانی آشنا است . البته کی روش در صورت ابقا باید تغییری در شیوه ی بازی های تیم ملی ایجاد کند چون در بازی های مقدماتی صعود به جام جهانی و همینطور در سه دیدار حساسش در چنین تورنمنتی، سیستم سراسر دفاعی کی روش، چشم انداز مثبتی را برای فوتبال ایران به ارمغان نیاورد و حتی بازیکنان لیگ های اروپای ما هم به تیم های درجه دو و سه خلیج فارس رفتند. به خاطر داریم که پس از بازی تدافعی ترینیداد و توباگو در جام جهانی بازیکنی از این تیم لژیونر نشد و ایران هم از این قاعده مستنثی نیست.
در هر صورت امیدواریم هرچه زودتر تکلیف سرمربی تیم ملی مشخص شود چون این " حکمی " است که با رعایت " قاعده ی بازی " باید پس از 38 به سرانجام مثبت که همانا قهرمان شدن تیم ملی است منجر شود.
کد خبر: 68296

وب گردی

وب گردی