مصلحت حفظ منافع ملی درگروی ادامه فعالیت دولت روحانی است

دلیلی ندارد اصلاح‌طلبان که آقای روحانی را در قدرت قرار داده‌اند از وی عبورکنند و فرد دیگری را در سال ۹۶ جایگزین رئیس‌جمهور فعلی‌نمایند. مصلحت حفظ منافع ملی درگروی ادامه فعالیت دولت روحانی است. زیرا اصلاح‌طلبان جز به منافع ملی نمی‌اندیشند.

به گزارش ایسکانیوز، علی صوفی از فعالان اصلاح طلب در روزنامه آرمان نوشت:

تاکتیک‌های خاصی درنظر اصلاح‌طلبان برای حمایت از آقای روحانی وجود دارد و با توجه به اینکه جناح رقیب اصلاحات از قواعد بازی همواره خارج می‌شود و نهاد‌های نظارتی حتی در گذشته آیت ا... هاشمی را هم رد صلاحیت کرده‌اند، باید این احتمال را هم درنظر داشت. برخی از اصلاح‌طلبان حتی براین اعتقاد هستند که با درنظر گرفتن این احتمال اگر اصلاح‌طلبان کاندیدای دیگری به موازات آقای روحانی روانه وزارت کشور برای ثبت نام در انتخابات ریاست‌جمهوری کنند که در شرایط خاص و ردصلاحیت روحانی از وی استفاده شود، در این صورت حتی اگر آن کاندیدا به مراتب ازآقای روحانی اعتدالی‌تر باشد، آنگاه وجود این شخص درمیان ثبت نام کنندگان انتخابات۹۶ موجب خواهد شد که آقای روحانی رد صلاحیت شود و اصلاح‌طلبان پشت سرکاندیدای خود قرار بگیرند.

این فرض از سوی برخی از اصلاح‌طلبان به ضررآقای روحانی است ولی نظر دیگر این است که اگرآقای روحانی رد صلاحیت شوند که رد صلاحیت درچنین سطحی محتمل است، آنگاه درچنین شرایطی چه باید کرد؟

در این حالت دست اصلاح‌طلبان از صحنه رقابت سیاسی کوتاه خواهد شد. اگر برخی با رد صلاحیت روحانی می‌توانند به نوعی مجددا سیاست تکصدایی را احیا کنند ممکن است هزینه آن را هم بپردازند. چنین پارادوکسی وجود دارد و اصلاح‌طلبان با آن مواجه هستند.

201/201

کد خبر: 682999

وب گردی

وب گردی