انصارالله تهدید کرد: هر کشتی که بدون مجوز وارد آب‌های یمن شود، هدف می‌گیریم

در پی انهدام ناو اماراتی و تهدیدهای ائتلاف متجاوز عربی، جنبش انصارالله یمن اعلام کرد از این پس هر کشتی که بدون اجازه و به هر دلیلی وارد آب‌های منطقه‌ای یمن شود، هدف قرار خواهد داد.

به گزارش ایسکانیوز، نیروی دریایی و گارد ساحلی وابسته به جنبش مردمی انصارالله یمن در بیانیه‌ای هشدار داد: هر کشتی که در آب‌های منطقه‌ای یمن برای خدمت به کشورهای ائتلاف عربی وارد شود و یا به هر دلیلی و بدون کسب اجازه از مسئولان ما وارد آب‌های منطقه‌ای شود، هدف قرار خواهد گرفت.

در ادامه این بیانیه آمده است، صبح روز شنبه یک ناو اماراتی نوع "سویفت" با موشک در مقابل سواحل شهر "المخا " هدف قرار گرفت و منهدم شد. این کشتی جنگی در طوب مدت اخیر در راستای حمایت لجستیکی از کشورهای ائتلاف عربی فعالیت می‌کرد.

انصارالله در بیانیه جدید بااشاره به این که هدف قبلی ناو بوده، تمامی‌ کشتی‌ها را بدون استثنا تهدید کرده و اعلام کرد، هر کشتی بدون کسب اجازه از مسئولان ما وارد آب‌های منطقه‌ای یمن شود حتی کشتی‌های امدادرسان و یا آنهایی که کار انتقال زخمی‌های جنگ را بر عهده دارند، هدف قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، از سوی دیگر ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان مدعی شد، تمامی غیرنظامیانی که سوار کشتی اماراتی بودند، نجات یافتند و این کشتی مسئول انتقال کمک‌های پزشکی به شهر عدن بود و در حال انتقال زخمی‌ها به خارج از عدن بوده که هدف قرار گرفت.

202/201

کد خبر: 683338

وب گردی

وب گردی