تهران و باکو بر تقویت تعاملات امنیتی تاکید کردند

تقویت تعاملات امنیتی در جریان سفر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان و دیدار روز دوشنبه وی با مدد قلی اف رئیس سرویس امنیت دولتی مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز ، عبدالرضا رحمانی فضلی در دیدار با مدد قلی اف، روابط دو کشور همسایه را راهبردی و مشترکات تاریخی و مذهبی را بستر مناسب این روابط خواند و گفت: ما تلاش می کنیم این روابط هر چه بیشتر توسعه یابد.

وی تامین امنیت را بستری برای توسعه اقتصادی و ارتقای وضع رفاه مردم دانست و با تأکید بر ضرورت ایجاد تسهیلات هر چه بیشتر در گذرگاه های مرزی دو کشور اظهارکرد: همکاری امنیتی هر چه بهتر باشد، تاثیر مثبتی در منطقه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بعضی از قدرت ها مانند رژیم صهیونیستی و آمریکا تلاش می کنند افراط گری را در منطقه ما گسترش دهند، ادامه داد: یکی از راه های جلوگیری از افراط گری بویژه افراط گری مذهبی، آشنایی صحیح مردم با دین مبین اسلام است و این امر باعث می شود مردم به صورت متحد از کشورشان دفاع کنند.

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه تامین امنیت در اولویت است، گفت: ما آمادگی داریم تجربیات مرتبط اطلاعاتی خود را در اختیار شما قرار دهیم.

'مدد قلی اف' رئیس سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان هم در این نشست، سطح روابط دو کشور را رضایت بخش توصیف کرد و گفت: ما ایران را کشور برادر خود می دانیم و تمامیت ارضی و مرزهای آن مورد احترام ما است.

وی همچنین از کمک ها و حمایت های جمهوری اسلامی ایران از جمهوری آذربایجان ابراز قدردانی کرد.

رئیس سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان با اشاره به سفر خود همراه با رئیس جمهوری آذربایجان به ایران، اظهارکرد: در آن سفر گفت و گوی خوبی با سید محمود علوی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران داشتیم و تفاهم های خوبی بین ما حاصل شد.

قلی اف به دخالت های خارج از منطقه اشاره کرد و ادامه داد: بروز مناقشات و درگیری های نظامی در برخی کشورهای اسلامی در منطقه، نتیجه این دخالت ها است.

گفتنی است در این دیدار، پیگیری روند تبادل اخبار و اطلاعات مربوط به فعالیت مجرمین و قاچاقچیان مواد مخدر و گروه های تروریستی و همچنین تقویت همکاری اطلاعاتی و امنیتی، به منظور کمک به تامین و ثبات امنیت در سطح دو کشور و همچنین منطقه مورد توافق طرفین قرار گرفت .

203/201

کد خبر: 683530

وب گردی

وب گردی