کی روش:  فردا مقابل بهترین تیم گروه بازی می‌کنیم/ راجع به مسائل داوری نمی‌توانیم صحبت کنیم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: بدون شک ما فردا مقابل بهترین تیم گروه بازی می‌کنیم؛ تیمی که با 6 امتیاز در صدر گروه است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان ابتدا ضمن عرض خیر مقدم به خبرنگاران حاضر در نشست، اظهار داشت: به عنوان سرمربی این سومین بار است که به ازبکستان می‌آیم و این باعث افتخارم است. بدون شک ما فردا مقابل بهترین تیم گروه بازی می‌کنیم؛ تیمی که با 6 امتیاز در صدر گروه است و به لحاظ بازی و نتیجه خوب کار کرده است ولی ما هم از تیم ایران توقعاتی داریم و انتظارمان این است بهترین عملکردمان را ارائه دهیم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت اشکان دژاگه و علیرضا جهانبخش گفت: متأسفانه مصدومیت جزئی از فوتبال است و در چند بازی گذشته نتوانستیم چند بازیکن آماده‌مان را در اختیار داشته باشیم. ما نه تنها اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش و مسعود شجاعی را در اختیار داریم بلکه بازیکنی را داریم که از همه بهتر است و آن تیم ایران است و فردا شاهد بازی تیمی خوبی از تیم ایران خواهیم بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: یک خبر خوب و یک خبر بد دارم. خبر خوب اینکه اشکان دژاگه و علیرضا جهانبخش آماده بازی فردا خواهند بود و خبر بد اینکه آمادگی این دو بازیکن خبر بدی برای تیم ازبکستان خواهد بود (با خنده).

کی‌روش در پاسخ به این سؤال که شما از 15، 16 بازیکن، بیشتر از بقیه نفرات استفاده می کنید، گفت: خدا را شکر در این چند وقت اردوهای خوبی داشتیم. تیم ایران اکنون برای تمام پست‌ها راهکار دارد. وقتی من آمدم تنها یک بازیکن ایرانی در اروپا بازی می‌کرد اما اکنون 11 بازیکن ایرانی در این شرایط قرار دارند و این نشان دهنده پیشرفت فوتبال ایران است و تأثیرات اردوهای خوب و اتفاقات خوب در چند سال گذشته را در تیم ایران شاهد هستیم..

وی درباره انتخاب بنجامین ویلیامز استرالیایی بعد از اتفاقاتی که در دیدار ایران مقابل عراق در جام ملت‌های آسیا 2015 رخ داد، گفت: راجع به مسائل داوری نمی‌توانیم صحبت کنیم. متأسفانه وقتی حرفی نمی‌زنیم دچار مشکل می شویم و این هم به خاطر گمانه‌زنی‌هایی است که انجام می‌شود و برخی مواقع صحبت ما مربیان به خوبی منعکس نمی‌شود اما واقعیت این است که همه اعضای فوتبال از مربیان گرفته تا بازیکنان و داوران می‌توانند اشتباه کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پایان گفت: فوتبال بازی اشتباهات است. اگر اشتباه نباشد، دریبل زده نمی‌شود و گلی هم به ثمر نمی‌رسد. همه باید سعی کنیم روحیه اصلی بازی که انجام بازی جوانمردانه است را رعایت کنیم و این روحیه را ارتقا بخشیم. مهمترین موضوع این است که وقتی بازی تمام می‌شود هر 4 تیم یعنی ایران، ازبکستان، داوری و تیم ناظری مطمئن باشند که بهترین عملکردشان را انجام دهند و به پیشرفت فوتبال کمک کنند و آینده فوتبال را ضمانت کنند.

603/603

کد خبر: 683776

وب گردی

وب گردی