اخذ مجوزمرکز رشد واحدهای فناور فارابی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار از مجوز گرفتن مرکز رشد واحدهای فناور فارابی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار خبر داد.

دکتر محمدرضا محمدی ملایری گفت: ‌دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار برای بوجود آوردن شرایط لازم برای حمایت از ایده‌های نوآورانه و فناورانه و توسعه فناوری در استان سمنان و اهتمام برای گذر از دانشگاه نسل دوم به سوم و در نتیجه تبدیل یافته‌های پژوهشی به محصولات فناورانه از طریق ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناور را در دستور کار خود قرار داده بود.

وی تاکید کرد: پیگیری تدوین تفاهم‌نامه راه‌اندازی این مرکز از ابتدای سال 1395 در دستور کار قرار گرفت و همچنین تفاهم‌نامه مشترکی بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار و پارک علم و فناوری استان سمنان امضا و فعالیت این مرکز بزودی آغاز شد.

ملایری با توجه به دیگر اهداف راه‌اندازی این مرکز اظهار کرد: حمایت از اعضای هیات علمی و دانشجویان مبتکر، نوآور و فناور و افزایش ظرفیت‌های تحقیقاتی، کاربردی و فناورانه و استفاده بهینه از فضا و امکانات پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه و اطلاع رسانی و حمایت‌های مالی و معنوی به منظور گسترش فعالیت‌های دانش‌بنیان و اقتصادمحور مبتنی بر اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

معاون پژوهش و فناوری واحد گرمسار با توجه به اینکه حمایت‌های مالی و معنوی از این مرکز به عهده پارک علم و فناوری استان سمنان است، ادامه داد: همه امور جذب، پذیرش، نظارت و ارزیابی واحدهای این مرکز بر اساس قوانین و آیین‌نامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و از طریق این مرکز انجام می‌شود.

102/101

کد خبر: 684880

وب گردی

وب گردی