رییس هیات جنبش انصارالله: کشتار مردم یمن اثر منفی بر گفت وگوها خواهد گذاشت

رییس 'هیات جنبش انصارالله' با اشاره به تاثیر منفی جنایت عربستان در یمن بر گفت و گوهای صلح تاکید کرد: پس از حمله های هوایی به مراسم عزاداری در صنعا باید چندین جبهه فعال شود و دست اندرکاران در حال حاضر پاسخ نظامی مناسب به این جنایت را بررسی می کنند.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالسلام با تاکید بر پاسخ نظامی به جنایات عربستان برای خشنود کردن مردم یمن افزود: پس از حمله اخیر جنگنده های سعودی به مراسم عزاداری در صنعا باید چندین جبهه فعال شود، مانند جبهه های نظامی در مرزها با مزدوران آن در 'مارب' یا استان 'الجوف'.

وی اضافه کرد که همچنین برای پاسخ به این جنایت گزینه های زیادی پیش روی مردم یمن قرار دارد که از طریق آن می تواند به متجاوزان درس خوبی بدهند تا بدانند اینگونه جنایات اثر منفی بر جای خواهد گذاشت.
عبدالسلام افزود: پاسخ دردناکی در انتظار عربستان در جبهه های مختلف قرار دارد ، این پاسخها چه از طریق یگان های موشکی یا در سطح ارتش و کمیته های مردمی خواهد بود.
رییس هیات جنبش انصارالله اضافه کرد که به هرحال دست اندرکاران در حال بررسی پاسخ نظامی به جنایات عربستان هستند و باید با پاسخ نظامی دردهای مردم یمن را تسکین داد.
عبدالسلام ادامه داد که آنچه رخ داد جنایتی وحشیانه و فاجعه ای دردناک در حق مردم یمن است که صدها نفر را به صورت دستجمعی در یک مناسبت اجتماعی هدف قرار می دهد.
عبدالسلام تاکید کرد که حمله جنگنده های عربستان به مراسم عزاداری در صنعا نشان دهنده میزان تجاوز 'عربستانی - آمریکایی' وحشیانه به یمن است که خون مردم این کشور ، حقوق و ارزشها آنها را نادیده گرفته است.
وی افزود که جنایت دیروز اثر منفی بر مسیر گفت و گوهای صلح سازمان ملل که از ایفای نقش خود در توقف تجاوز بدون توجیه عاجز است، دارد و این گفت و گوها اکنون تقریبا مسدود شده است.
به گزارش شبکه خبری المیادین، عبدالسلام تصریح کرد که تجاوزی که با سکوت جامعه بین المللی و همدستی سازمان ملل حمایت می شود، باید قاطعانه در جبهه های مختلف بازدارندگی شود.
وی افزود: بمب هایی که مردم یمن را می کشد، آمریکایی است و تجاوز عربستان به کشور ما تحت پوشش آمریکایی صورت می گیرد.
در جریان حمله دیروز (شنبه) جنگنده های عربستان به یک مراسم عزاداری در صنعا پایتخت یمن، تاکنون بیش از 700 نفر کشته و زخمی شدند.

202/201

کد خبر: 684920

وب گردی

وب گردی