سیاه پوش شدن  دانشگاه آزاد اسلامی در عزای امام حسین (ع)

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدطه هاشمی ، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تشکیل دبیرخانه ملی ستاد هماهنگی اربعین ، ابلاغ بخشنامه برگزاری برنامه‌های ماه محرم و همچنین راه اندازی ستاد هماهنگی عزاداران حسینی ، از مهم ترین اقدام های دانشگاه آزاد اسلامی در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش است.

طه هاشمی در گفت و گو با ایسکانیوز گفت : سیاه پوش کردن فضای دانشگاه ، انجام تبلیغات لازم و همچنین اجرای برنامه‌های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر طبق عنوان‌های اعلام شده در بخشنامه ویژه برنامه‌های ماه محرم ، از جمله اقدام های صورت گرفته واحدهای دانشگاهی در این ایام است.
وی ادامه داد: از واحدها و مراکز دانشگاهی خواسته شده علاوه‌ بر فعال کردن هیات‌های مذهبی استادان، کارکنان و دانشجویان و برگزاری مجالس عزای حسینی ، مسابقه های کتابخوانی با استفاده از آثار شهید مطهری ، شهید بهشتی و غیره و کرسی‌های آزاداندیشی، نشست‌های علمی و فرهنگی برای آشنایی بیشتر دانشگاهیان به ویژه نسل جوان دانشجو با حماسه حسینی و پیام‌ها و درس‌های عاشورا و تحلیل ابعاد گوناگون قیام عاشورا برگزار کنند.
عضو هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: محور‌های این کرسی‌ها و نشست‌ها، چرایی و چگونگی نهضت عاشورا، هدف از برپایی نهضت عاشورا، فلسفه عاشورا، نتایج قیام عاشورا و نقش دانشگاه در ترویج فرهنگ عاشورا اعلام شده است.
هاشمی خاطرنشان کرد: برای شکوه بخشیدن به برنامه‌های ویژه ماه محرم به تمامی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید شده علاوه بر طرح موضوع در شورای دانشجویی و فرهنگی؛ همکاری و مشارکت با سایر مراکز آموزش عالی و دستگاه‌های اجرایی شهرستان و استان مربوط در اجرای برنامه‌های این ایام، کمیته برگزاری مراسم ماه محرم در واحد دانشگاهی متشکل از معاونان و مدیران دانشگاه، کانون‌های علمی، فرهنگی و هنری استادان، کارکنان و دانشجویان نیز تشکیل دهند.
این مسوول دانشگاهی درباره اهداف و ماموریت‌های دبیرخانه ملی ستاد هماهنگی اربعین اظهار کرد: تبیین آموزه‌های معارفی اربعین به منظور تقویت فرهنگ ایمانی و اعتقادی دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی و تجلی جلوه‌ای از ویژگی‌های برجسته‌ مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام در راستای تقویت ایمان، اعتقاد قلبی و باورهای راستین از جمله این اهداف و ماموریت‌هاست.
وی افزود: به واحدها و مراکز آموزشی تاکید شده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای انتقال مفاهیم آزادی، حریت، ایثار و شهادت در نهضت حسینی با استفاده از آثار شخصیت‌های علمی و مذهبی استفاده کنند و فعالیت‌های ایام محرم را در سایت‌های اینترنتی دانشگاه‌ها و رسانه‌های محلی انعکاس دهند.
هاشمی اذعان داشت: ستاد هماهنگی عزاداران حسینی دانشگاه آزاد اسلامی متشکل از معاونت دانشجویی و فرهنگی، اداره کل روابط عمومی، بسیج کارکنان و اداره کل شاهد و ایثارگران با هدف بزرگداشت آیین سوگواری محرم، مسابقه عکاسی دیجیتال با موضوع آیین‌های سوگواری و عنوان «آیینه آیین» را برگزار می کند.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: برگزاری سوگواره ملی عکس محرم با عنوان «سر نی» ، برگزاری نمایشگاه‌های عکس، کتاب، نرم‌افزار و لوح فشرده و محصولات فرهنگی مرتبط با محرم و صفر و جشنواره عکس و نماهنگ عاشورایی ، از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در این ایام به شمار می آید.
وی افزود: طبق برنامه ریزی ها مقرر شده واحدها و مراکز دانشگاهی با استفاده از نذورات دانشگاهی هنگام اجرای برنامه‌های عزاداری ، سفره‌های احسان و ایستگاه صلواتی برپا کنند. در عین حال در نمازخانه‌ها و مساجد دانشگاهی ، مراسم زیارت عاشورا، مقتل‌خوانی و ذکر مصیبت، مراسم ویژه عزاداری در مزار شهیدان گمنام واحدها و مراکز دانشگاهی برگزار می شود. ضمن اینکه حمایت از پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های مرتبط با محرم و حماسه حسینی نیز در دستور کار قرار دارد.

602/105

کد خبر: 685415

وب گردی

وب گردی