رصد وضعیت امنیتی حاشیه شهر مشهد از اولویت های جدی ناجا

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه بازدید از کلانتری های حاشیه شهر مشهد ، گفت: رصد وضعیت امنیتی حاشیه شهر مشهد به صورت جدی و به عنوان یکی از اولویت های اساسی در دستور کار ناجا قرار گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز، سردار دکتر اسکندر مومنی صبح امروز از کلانتری های حاشیه شهر مشهد بازدید کرد.جانشین فرمانده ناجا با حضور در کلانتری 30 سپاد در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین و آرزوی قبولی سوگواری و عزاداری عاشقان حسینی، گفت: رصد وضعیت امنیتی حاشیه شهر مشهد از سال گذشته با توجه به دغدغه های به حق شهروندان و در پی بازدیدهای کارشناسانه به صورت جدی و به عنوان یکی از اولویت های اساسی در دستور کار ناجا قرار گرفته است.

این مقام عالی انتظامی کشور ادامه داد: خوشبختانه در پی بازدید های یک ساله، پیگیری های به عمل آمده و نیز همکاری و تعامل عمومی، سه کلانتری در هفته ناجا در حاشیه شهر مشهد افتتاح و یک کلانتری دیگر نیز در حال آماده سازی است.

او افزود: امیدواریم با استقرار چهار ایستگاه پلیس راهور و نیز توسعه اقدامات پایگاه های پلیس آگاهی، اطلاعات و مبارزه با مواد مخدر در کنار کلانتری های جدید، شاهد شکوفایی نظم و امنیت عمومی و ارتقاء احساس امنیت و آرامش شهروندان در مناطق حاشیه ای شهر مشهد باشیم.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید براینکه رسیدگی به وضعیت امنیتی حاشیه شهر مشهد با جدیت دنبال خواهد شد، گفت: خوشبختانه آهنگ رشد جرایم خشن در کشور متوقف شده و حتی در برخی جرایم نیز با کاهش همراه بوده است، ضمن اینکه وضعیت کنترل جرایم خشن در استان خراسان رضوی نسبت به میانگین کشوری چشمگیر تر بوده چرا که با انجام تمهیدات لازم، پیشگیری های آگاهانه و علمی از ابتدای سال جاری حتی یک مورد سرقت مسلحانه و سرقت از بانک در شهر مشهد گزارش نشده است.

سردار مومنی افزود: شاخص های امنیتی استان خراسان رضوی شرایط مطلوبی دارد به وی‍ژه در جرایم خشن کاهش خوبی داشته است؛ همچنین مرزهای استان نیز با توجه به تلاش مرزبانان و تمهیدات انتظامی از نقطه صفر تا عمق شهرها وضعیت مطلوبی دارد.

او درباره تامین امنیت مطلوب و شایسته مراسم سوگواری های تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: با حضور و آمادگی کارکنان نیروی انتظامی در سراسر کشور و همکاری سایر دستگاه ها، خوشبختانه مراسم عزاداری ماه محرم و نیز آیین تاسوعا و عاشورای حسینی به بهترین نحو ممکن انجام شد.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه سال گذشته امنیت مطلوبی در آیین عزاداری برقرار بود، تاکید کرد: امسال هم با حضور و آمادگی ناجا و سایر دستگاه ها و نیز هوشیاری مردم مورد خاصی نداشتیم.

سردار مومنی در ادامه اقدام های پیشگیرانه پلیس خراسان رضوی برای پیشگیری از وقوع جرایم خشن را تجربه ای ارزنده دانست و گفت: از تجربیات خراسان رضوی و دیگر استان ها در حوزه پیشگیری استفاده می کنیم.

این مقام عالی انتظامی، روند کاهش تصادفات را مطلوب ارزیابی کرد و گفت:‌باید تلاش بیشتری به خرج دهیم تا حتی یک کشته نیز در تصادفات رانندگی نداشته باشیم.

او در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری پلیس درباره دغدغه های مردم برای پیشگیری و مقابله جدی با نزاع های دسته جمعی، گفت: در این حوزه هماهنگی های خوبی با دستگاه قضائی به عمل آمده تا اقدام های بازدارنده تری نیز انجام شود؛ درخصوص پیشگیری از وقوع نزاع های دسته جمعی با دستگاه های مختلف از جمله رسانه ها هماهنگی به عمل آمده تا با آگاهی بخشی، پیشگیری و اطلاع رسانی بتوانیم گام های موثرتری برداریم.

سردار مومنی تاکید کرد : نزاع های دسته جمعی نشان می دهد هیچ گاه درگیری و خشونت مشکلی را حل نمی کند و تنها مرجعی که می تواند نزاع را کنترل کند، قانون است و بهترین راه پیشگیری از بروز چنین وقایع خشن و تاسف باری نیز مدارا، خویشتن داری و مراجعه به قانون است.

جانشین فرمانده ناجا در خاتمه گفت: آموزش همگانی در زمینه یادگیری مهارت های اساسی زندگی و کنترل خشم می تواند از بروز نزاع های دسته جمعی جلوگیری کند و نیروی انتظامی در این حوزه اقدام های گسترده ای دارد.

106

کد خبر: 685785

وب گردی

وب گردی