آنچه در  اولین روز آغاز عملیات آزادسازی موصل می گذرد/اهالی موصل با تروریستهای داعش درگیر شدند

حیدر العبادی نخست وزیر عراق آغاز عملیات آزادسازی موصل را اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، نخست وزیر عراق همزمان با اعلام آغاز عملیات آزادسازی موصل گفت که تنها نیروهای ارتش و پلیس وارد موصل خواهند شد.العبادی اهالی موصل را به همکاری با نیروهای ارتش دعوت کرد.

با شروع این عملیات گلوله باران شدید مواضع داعش در اطراف موصل آغاز شد.

داعش عناصر خود را به عقب نشینی از موصل فراخواند.

سلیم الجبوری، رئیس مجلس عراق از فرمان العبادی، برای آغاز عملیات موصل حمایت کرد.

همزمان با آغاز عملیات آزادسازی موصل، جوانان این شهر قیام علیه داعش را آغاز کردند.

با آغاز عملیات آزادسازی موصل سرکردگان داعش عقب نشینی از این شهر را خواستار شدند.

در پی حملات سنگین ارتش عراق به خطوط دفاعی مقدم داعش، بسیاری از تروریست های این گروه پا به فرار گذاشتند.

خبرگزاری آسیوشیتدپرس گزارش داد که پس از اعلام خبر شروع عملیات در ناحیه اطراف شهر صدای آتش پراکنده توپخانه به گوش می رسید.

حیدر العبادی در نطقی که اوایل صبح دوشنبه از تلویزیون پخش می شد گفت: "ساعت پیروزی فرارسیده. عملیات آزادسازی موصل شروع شده."

موصل آخرین پایگاه عمده داعش و پایتخت خود خوانده این گروه در عراق است. گفته می شود که راندن داعش از موصل به معنی شکست این گروه در عراق خواهد بود.

جبوری: دست عبادی را برای عملیات موصل می‌فشاریم

به گزارش سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق با بیان اینکه همزمان با آغاز عملیات موصل دست حیدر عبادی را می‌فشارد، بر ضرورت حفظ جان غیرنظامیان و کمک رسانی به آوارگان احتمالی عملیات تأکید کرد.

وی روز دوشنبه در بیاینه‌ای، که پایگاه السومریۀ عراق بخشی از آن را منتشر کرد، اعلام کرد: «به رزمندگان قهرمانمان که در حال در هم کوبیدن پناهگاه‌های داعش‌اند، درود می‌فرستیم. همچنان که دست فرماندۀ کل نیروهای مسلح (حیدر عبادی) را می‌فشاریم.»

نماز مشترک شیعیان و اهل تسنن در خیابانهای بغداد

همزمان با آغاز عملیات آزادسازی موصل از دست گروه تروریستی داعش، اهالی منطقه کراده در بغداد، در خیابان نماز جماعت خواندند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عملیات آزادسازی موصل بامداد امروز (دوشنبه) با فرمان حیدرالعبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح آغاز شد.

اهالی کراده بغداد، با شرکت در نماز جماعت، حمایت خود را از نیروهای عراقی در عملیات آزادسازی موصل اعلام کرده، و برای پیروزی آنان دعا کردند.

عقب نشینی داعش عناصرخود را به عقب نشینی ازموصل

یک منبع محلی در استان نینوا در مصاحبه با السومریه نیوز گفت: گروه تروریستی داعش شب گذشته با بلندگو از عناصر خود خواست از موصل به ویژه بخش غربی این شهر عقب نشینی کنند.

داعش علت عقب نشینی را "پیدایش نفاق" اعلام کرد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود افزود: شخصی که بیانیه این گروه را خواند شهر موصل را شهر نفاق توصیف کرد، که به حملات به این گروه از داخل شهر موصل اشاره دارد.

وی افزود، داعش از این اصطلاح به عنوان بهانه ای برای فرار از حمله نیروهای عراقی به این شهر استفاده کرد.

شهر بعشیقه در شمال شرق موصل آزاد شد

نیروهای مبارزه با تروریسم اعلام کردند در سه عملیات هوابرد، شهر بعشیقه آزاد و نخستین خط دفاعی داعش در چهل کیلومتری موصل شکسته شد.

اشتون کارتر: آمریکا آماده حمایت از عراق در عملیات موصل است

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا پس از اعلام آغاز عملیات موصل با هدف آزادسازی این شهر از اشغال گروه تکفیری صهیونیستی داعش اعلام کرد آمریکا و مابقی کشورهای عضو (به اصطلاح) ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا آماده حمایت از عراق در این جنگ دشوار هستند.

کارتر افزود :‌ ما اطمینان داریم شرکای عراقی ما در برابر این دشمن مشترک پیروز خواهند شد و موصل و دیگر نقاط عراق را از بی رحمی داعش نجات خواهند داد.

ادامه حملات توپخانه‌ای ارتش عراق به مواضع داعش در موصل

یک منبع امنیتی عراق از ادامه حملات گسترده توپخانه‌ای نیروهای عراقی و آمریکایی به مواضع داعش درسمت شرقی شهر موصل خبر داد.

بمباران پایگاههای داعش در موصل از سوی جنگنده های عراق

شبکه تلویزیونی العراقیه لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از ستاد تبلیغات جنگ ارتش عراق اعلام کرد: ناوگان هوایی ارتش عراق و هواپیماهای ائتلاف بین المللی، پایگاههای گروه تکفیری صهیونیستی داعش را در موصل به شدت و با دقت بسیار بالا هدف قرار قرار می دهند.

این ستاد افزود: نیروهای عراقی حملات خود را علیه پایگاه های داعش در موصل ادامه داده و خسارت های سنگینی را به داعش وارد کردند.

ناکامی حمله داعش با خودروهای بمبگذاری شده در شرق موصل

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: حمله داعش با چند خودروی بمبگذاری شده به نیروهای عراقی در محور الخازر در شرق موصل ناکام ماند.

پیشمرگ‌ها ۹ روستا را در شرق موصل آزاد کردند

نیروهای پیشمرگ در اقلیم کردستان عراق بعد از گذشت تنها چهار ساعت از آغاز عملیات آزادی موصل، ۹ روستا را در محور شرقی این شهر آزاد کردند.

شبکه خبری الجزیره نوشت نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق که از محور الخازر حمله به داعش در موصل را آغاز کرده‌اند، موفق شدند کنترل روستاهای باصخره، شیخ، بدنه الکبری، بدنه الصغری، شاقولی، خرابه سلطان، اسقف و دو منطقه دیگر در اطراف جبل الاصفر را تنها ظرف چهار ساعت در دست بگیرند.

اهالی موصل با تروریستهای داعش درگیر شدند

منابع آگاه از داخل موصل از وقوع درگیری بین اهالی موصل و عناصر گروه تروریستی داعش در مناطقی از این شهر خبر دادند.

خبرنگار العالم از موصل گزارش داد: در این درگیری که در منطقه "باب الجدید" و منطقه "حمام العلیل" رخ داد، مردم خودروهای مربوط به پلیس داعش را به آتش کشیدند.
به دنبال صدور فرمان آغاز عملیات آزادسازی موصل در ساعت 2 بامداد امروز (دوشنبه 26 مهر ماه) از سوی حیدر العبادی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق؛ ترس و وحشت بر عناصر تروریستی داعش سایه افکنده است.

آزادسازی موصل چندین هفته طول می‌کشد

استفان تاونسند، فرمانده جدید نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه گفت: عملیات آزادی شهر موصل عراق احتمالا چندین هفته و شاید بیشتر به طول بینجامد. این جنگ طولانی و سخت است اما عراقی‌ها آماده‌اند و ما نیز در کنار آن‌ها هستیم. نیروهای عراقی و ائتلاف تنها به خاطر آینده عراق نمی‌جنگند بلکه برای تضمین امنیت تمامی کشورها می‌جنگیم.

توئیت حیدر العبادی

بزودی در داخل موصل خواهیم بود و پرچم عراق را در هر نقطه برافراشته میکنیم؛ داعشی جایی میان ما ندارد.

هلاکت 4 انتحاری داعش در اطراف موصل

شبکه تلویزیونی الجزیره عربی لحظاتی پیش در خبری فوری از هلاکت چهار تروریست انتحاری گروه تکفیری صهیونیستی داعش در اطراف موصل خبر داد. چهار انتحاری داعش که تلاش می کردند جلوی پیشروی ارتش عراق را بگیرند کشته شدند. همچنین یک نیروی عراقی در این عملیات کشته شده است.

ابوبکر بغدادی از یک حمله هوایی در موصل جان به در برد

یک منبع محلی در استان نینوا اعلام کرد که ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش از یک حمله هوایی در نزدیکی منطقه الغابات در موصل جان سالم به در برده است.

شبکه خبری سومریه نیوز نوشت، یک منبع محلی در استان نینوا اعلام کرد: ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش از حمله‌ای هوایی که یک کاروان نظامی را در نزدیکی منطقه الغابات در شهر موصل هدف قرار داده بود، جان به در برده است.

خبر در حال تکمیل است/

کد خبر: 686710

وب گردی

وب گردی