بهنیا: یک هزار و 400هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران به کشت کلزا اختصاص یافت

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه در کشت پاییزه، تا کنون یک هزار و 400هکتار از اراضی کشاورزی به این محصول اختصاص یافته است گفت: کشت کلزا تا 10آبان ماه در سطح اراضی کشاورزی استان تهران ادامه خواهد داشت.

حسن بهنیا در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار کرد: در کشت پاییره پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران به کشت محصول کلزا اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه تا کنون کشت کلزا در اراضی کشاورزی شهرستانهای فیروزکوه و دماوند ببه اتمام رسیده است گفت: در شش ماهه اول امسال 460تن محصول از 400هکتار از اراضی زیر کشت کلزا برداشت شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار کرد: طبق برنامه 10ساله دولت، می بایست 70درصد از روغن خوراکی مصرفی را باید تولید کرد که دراین خصوص جذب یارانه 50درصدی، ادوات مورد نیاز، بیمه رایگان، خرید، تسهیلات رایگان و غیره را برای کشاورزان کلزاکاردر نظر گرفته ایم.

وی به سایر محصولات پاییزه کشاورزی استان تهران اشاره کرد و گفت: در کشت پاییره محصولات زراعی استان تهران در نظر است تا 2هزار هکتار به کشت جو و 38هزار هکتار به کشت گندم اختصاص یابد.

به گفته وی کشت گندم و جو همانند کلزا تا نیمه آبان ماه ادامه خواهد داشت.

کلزا، یکی از گیاهان دانه‌روغنی مهم در مناطق معتدله و دارای طیف نسبتاً وسیعی از سازگاری اقلیمی است که به علت اینکه دارای اسیدهای چرب اشباع نشده و فاقد کلسترول بوده از کیفیت تغذیه‌ای بالایی برخوردار می‌باشد.

402/602

کد خبر: 686730

وب گردی

وب گردی