همکاری قوه قضاییه و سازمان تامین اجتماعی برای پیشگیری از وقوع جرم

تفاهم نامه همکاری سازمان تأمین اجتماعی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به امضاء رسید.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از سازمان تامین اجتماعی، «سیدتقی نوربخش» در مراسم امضاء این تفاهم نامه گفت: مهمترین نتیجه فعالیت سازمان تأمین اجتماعی، افزایش امنیت اجتماعی است و نقش این سازمان در آرامش خاطر و امنیت اجتماعی نیروهای مولد جامعه برجسته است.

او با بیان اینکه 42 میلیون نفر تحت حمایت و پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان اجتماعی و اقتصادی است که بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و مثل تمامی سازمان های بیمه گر در جهان جامعه تحت پوشش را در برابر ریسک های کوتاه مدت و بلند مدت حفاظت می کند.

نوربخش ضمن تقدیر از دیدگاه سازنده قوه قضائیه در رابطه با اولویت پیشگیری از وقوع جرم، گفت: با توجه به وجود این نگاه در قوه قضائیه و همچنین جایگاه سازمان تأمین اجتماعی در خدمت به اقشار گوناگون جامعه و فعالیت های فرهنگی که بر اساس قانون در سازمان تأمین اجتماعی در حال انجام است، امیدواریم امضای این تفاهم نامه منجر به اثربخشی و هدفمندی هرچه بیشتر فعالیت های فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی باشد.

او با بیان اینکه وظایفی که سازمان تأمین اجتماعی بر اساس این تفاهم نامه برعهده گرفته است، افزود: بیشتر این تعهدات جزء وظایف این سازمان و از اموری است که در سازمان تأمین اجتماعی در حال انجام است و امیدواریم با اجرایی شدن تفاهم نامه شاهد جهت گیری صحیح تر و اثربخش تر فعالیت های سازمان باشیم.

محمدباقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، هم در این جلسه گفت: با همکاری سازمان تامین اجتماعی در برنامه ملی پیشگیری از وقوع جرم شاهد افزایش همکاری ها و تعامل سازنده بین دو دستگاه خواهیم بود.

او با بیان اینکه تامین اجتماعی از جمله دستگاه هایی است که بیشترین ارتباط را با اقشار گوناگون جامعه دارد، گفت: با امضا تفاهم نامه امیدواریم تسهیلات مناسبی برای اجرای برنامه های مورد نظر فراهم شود.

الفت، هدف قوه قضائیه از امضای این تفاهم نامه را ارتقاء مشارکت مردمی و عمومی در رابطه با پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد و گفت: با افزایش اعتماد عمومی و اعتقاد مردم به پیشگیری از وقوع جرم، برنامه های پیشگیرانه با موفقیت بیشتری به اجرا در خواهد آمد.

منصور اعتصامی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: برای تنظیم این تفاهم نامه همکاری و همفکری مشترک و جلسات کارشناسی بسیار خوبی برگزار شد.

او با اشاره به حجم بسیار بالای مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی، گفت: خدمت رسانی به نیمی از جمعیت کشور از سوی سازمان تأمین اجتماعی، ایجاب می کند که تبادل نظر و همکاری مناسب با دستگاه های مختلف انجام شود.

اعتصامی با اشاره به تشکیل کمیته های مشترک بین سازمان تأمین اجتماعی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، گفت: با تشکیل این کمیته ها زمینه بسیار مناسبی برای ارتقاء همکاری بین دو دستگاه بوجود می آید.

105/110

کد خبر: 686972

وب گردی

وب گردی