قاسمی: طرف های حاضر در عملیات موصل، خطاهای گذشته را جبران کنند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: کشورهایی که با خواست و هماهنگی دولت عراق در صحنه مبارزه با تروریسم و بیرون راندن داعش حضور دارند حسن نیت داشته باشند و به جبران برخی خطاهای گذشته، رفتار جدی و صادقانه در مبارزه با تروریست ها داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز بهرام قاسمی درباره تناقض حضور امریکایی ها در عملیات موصل با وجود نقش حمایتی از داعش و دیگر گروه های تروریستی گفت: نگاه های مختلفی درباره حاضران در صحنه عراق و منطقه وجود دارد یکی نگاه بدبینانه و یکی نگاه خوشبینانه.

وی افزود: ما از هر گونه رفتاری که در مبارزه و مقابله با تروریسم به صورت صادقانه باشد قطعا حمایت می کنیم و مهم تر این است که به آنچه دولت عراق به عنوان دولتی مستقل تصمیم بگیرد احترام می گذاریم و قطعا قصد دخالت در مسائل داخلی این کشور نداریم.

قاسمی گفت : آنچه مهم است موصل بخشی از خاک عراق است و سرنوشت آن و تصمیم گیری درباره آن به دولت این کشور مربوط می شود به همین علت، هر آنچه با خواست و هماهنگی دولت عراق در چارچوب مبارزه با تروریسم اتخاذ شود گامی مثبت است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ما از ابتدا به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشور همسایه، عراق احترام گذاشته، به آن پایبند بوده، برایش سرمایه گذاری کرده و به آن اهمیت بالایی داده ایم و این مواضع ما تغییرناپذیر است.

وی اضافه کرد: ما عراقی باثبات و توسعه یافته می خواهیم که از صلح و ثبات برخوردار باشد و بتواند از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود دفاع کند.

قاسمی در مصاحبه اختصاصی باخبرگزاری صدا و سیما تاکیدکرد: بر این اساس از هرگونه مبارزه ای که دولت عراق بتواند علیه تروریست ها داشته باشد و آنان را از این کشور براند، دفاع می کنیم و همچنانکه بارها اعلام کرده ایم تا پاکسازی کامل عراق و برقراری ثبات در این کشور در کنار ملت و دولت این کشور خواهیم ماند.

وی افزود: ما در کنار همه قشرها، همه پیروان مذاهب، قومیت ها و قبایل و گروه های مختلف عراقی که همواره و در طول تاریخ به طور مسالمت آمیز کنار یکدیگر زندگی کرده اند و می کنند خواهیم بود و به آنان کمک می کنیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی، مبارزه با تروریسم را سیاست اصولی و تغییرناپذیر کشورمان از گذشته تاکنون دانست و تاکید کرد: همانطور که در سالیان گذشته تاکنون در عمل نشان داده ایم ما در مبارزه با تروریسم با هیچ کس تعارف نداریم و شوخی نمی کنیم و به صورت جدی و در این مبارزه سهیم خواهیم بود و از آن حمایت می کنیم.

قاسمی افزود: جمهوری اسلامی ایران از هر گونه مبارزه جدی و صادقانه علیه تروریسیم در منطقه به ویژه در کشورهای همسایه حمایت می کند و در آن سهیم است و خواهد بود.

کد خبر: 687008

وب گردی

وب گردی