در دولت قبلی هر اقدامی صورت گرفت تا دانشگاه آزاد اسلامى به زانو دربیاید/ حتی اگر رئیس دانشگاهی با طیفی در دانشگاه هم‌عقیده نباشد خود را پدر دانشجویان بداند

دکتر طه هاشمی:در دولت قبلی هر اقدامی صورت گرفت تا دانشگاه آزاد به زانو دربیاید. اقدامات زیادی صورت گرفت که تاسیس شمار زیادی از دانشگاه های غیرانتفاعی از جمله آن بود

به گزارش ایسکانیوز،مراسم تکریم دکتر مهرداد نوابخش و معارفه دکتر احمد شمس به عنوان سرپرست جدید واحد تهران مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با حضور دکتر سید طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام علی عسگری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم طیبی، نماینده ولی فقیه دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و دکتر فاطمه هاشمی رفسنجانی عصر امروز برگزار شد.

سیدطه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و همچنین با اشاره به واقعه عاشورا گفت : این واقعه دوپیامد مهم داشت یکی آنکه چرا امام حسین قیام کرده است؟ که امام حسین (ع) فرمودند «من برای این قیام کردم که از من خواستند یا زیر شمشیر باشم یا ذلت را بپذیرم اما هیهات از اینکه حسین ذلت را بپذیرد.» وقایع تلخ عاشورا بسیار غم‌انگیز است آما رفتار و شخصیت امام حسین(ع) در کربلا به گونه‌ای است که ما نیز باید از این حادثه درس بگیریم و در زندگی فردی و اجتماعی خود از آن استفاده کنیم و اولین درس از امام حسین(ع) نیز این است که زیر بار ذلت نرویم و در مقابل ظلم بایستیم.»

او ادامه داد : دوم اینکه هدف از عزاداری در این روز چیست؟ که در جواب باید گفت وقتی ادیان دیگر نیز به تکریم عاشورا و آزادمردی امام حسین در این روز می پردازند آیا این بار بر دوش ما که مسلمان و شیعیان هم هستیم سنگین تر نیست؟

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «امام حسین(ع) در آخرین لحظه زندگی خود می فرماید « اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید.» بنابراین ما به گفته ایشان باید آزادمرد و آزاده باشیم و تفکر آزاد داشته باشیم و ارزش‌های انسانی را ترویج کنیم.

هاشمی در ادامه سخنانش گفت: «این رویکرد در دانشگاه آزاد اسلامی نیز وجود دارد که باید انسان‌هایی را تربیت کنیم که وقتی فارغ‌التحصیل شدند، به ارزش‌های انسانی اعتقاد داشته باشند و هر جای دنیا که رفتند این اعتقادشان مطلوب واقع شود. ما باید طبق آموزه‌های دینی، رذالت و زشتی را به دانشجویان معرفی کنیم و خوبی و ارزش‌ها را به آن‌ها یاد بدهیم.»

او به سخنان حضرت علی(ع) در این‌باره اشاره کرد و گفت: «مهم این است که وقتی کسی از جایگاهی می‌رود به پشت سر خود نگاه کند و ببیند که وظیفه‌اش را درست انجام داده یا نه، بخصوص در دانشگاه که بهترین جا برای خدمت است. هیچ جایی مانند دانشگاه در زندگی مردم و کشور اثرگذار نیست و این برای ما یک نعمت و فرصت است تا از این امکان به جهت خدمت به مردم، برای عاقبت و اخرت خود استفاده کنیم.»

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «استادان و رؤسای دانشگاه‌ها باید به دو پیام امام حسین(ع) توجه کنند و آن را سرمشق خود قرار دهند. اگر رئیس دانشگاهی با طیفی در دانشگاه هم‌عقیده نباشد اما خود را پدر دانشجویان بداند، در آن صورت نگاهش عادلانه و به قول امام حسین(ع) «آزادانه» خواهد بود.»

دکتر هاشمی در بخشی دیگر از سخنانش افزود: «ما درس‌های زیادی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گرفتیم. از زمان انقلاب تاکنون، این شخصیت، با مجموعه افراد و کسانی از نحله‌های فکری متفاوت ارتباط داشته و با نگاه عالمانه و بدون گرایش با تمام افراد ارتباط برقرار کرده است. به همین خاطر، این را می‌بینیم که او نگاهی پدرانه و بدون حب و بغض به افراد و مسایل دارد.»

او با بیان اینکه آیت‌الله رفسنجانی را در دولت قبل بخاطر رویکردی که در قبال دانشگاه آزاد اسلامی در پیش گرفتند، زجر دادند، ادامه داد: «امروز اگر دانشگاه آزاد اسلامی 500هزار صندلی خالی دارد برای این است که توسعه دانشگاه‌های غیر دولتی در دولت قبل با نگاه ملی نبود؛ بلکه غرض‌ورزانه بود.»

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: ‌«این دانشگاه زمان جنگ با پیشنهاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حمایت امام راحل تاسیس شد و اگر امروز دانشگاه آزاد نبود، بیش از 5میلیون فارغالتحصیل فعلی کشور، چه سرنوشتی داشتند. قطعا تعداد بی‌شماری از آن‌ها وارد دانشگاه نمی‌شدند و بخشی از آن‌ها نیز به خارج از کشور مهاجرت می‌کردند و می‌توان گفت اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود امروز ما 5میلیون انسان محروم از آموزش عالی داشتیم.»

طه هاشمی به مدیریت دکتر نوابخش اشاره کرد و گفت: «دکتر میرزاده از من خواست تا در این مراسم بگویم که هم ایشان و هم شخص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بسیار مشتاق استفاده از توان علمی و مدیریت دکتر نوابخش در پست‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی هستند.»

او به فعالیت‌های پیشین دکتر شمس سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران نیز اشاره کرد و گفت: «دکتر شمس در واحد تهران جنوب علاوه‌ بر مسئولیت مدیریت دانشگاه، در حوزه فرهنگی نیز بسیار فعال بود. بنده خواهش می‌کنم این نگاه در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران نیز دنبال شود و او ابتدا رئیس استان و بعد رئیس واحد تهران مرکز باشد، نگاهی که دکتر نوابخش نیز در طول دوره مدیریت خود داشت.»

در پایان دکتر طه هاشمی ، برای رئیس پیشین و سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران آرزوی موفقیت کرد.

107/101

کد خبر: 687015

وب گردی

وب گردی