وزیر دفاع آلمان خواهان نقش بزرگتر کشورش در همکاری‌های دفاعی اروپا شد

وزیر دفاع آلمان گفت که کشورش آماده ایفای نقش نظامی بزرگتری نسبت به گذشته در راستای نزدیک‌تر شدن همکاری‌های دفاعی در اروپا است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، اورسولا فون درلاین، وزیر دفاع آلمان در سخنرانی در جریان یک اجلاس دو سالانه با حضور 200 مقام ارشد نظامی در شهر برلین گفت: تغییر یک امر ضروری است. انزوا و خود را محاصره کردن باعث حل مسائل پیش روی ما در جهان، در اروپا و یا اینجا در کشور خودمان نخواهد شد.

وی در این خصوص به اقدامات تهاجمی‌تر روسیه، تشدید جنگ در سوریه و چالش‌های مداوم در آفریقا اشاره کرد.

فون درلاین خاطر نشان کرد: این مسیر درست است اما نیازمند تعهد بزرگ زمانی و پولی است. وزارت دارایی آلمان با افزایش بودجه دفاعی این کشور تا سقف 10 میلیارد یورو تا سال 2020 به منظور کمک به پیشبرد برنامه‌های تامینی و افزایش پرسنل نظامی موافقت کرده است. با این حال این طرح افزایش بودجه نیازمند تصویب در پارلمان بوده و تنها یک گام در مسیر رسیدن به هدف هزینه کرد 130 میلیارد یورو در برنامه‌های سرمایه گذاری تا سال 2030 محسوب می‌شود.

آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا و فرانسه به دنبال تقویت همکاری‌های دفاعی در اروپا در طی رای انگلیسی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا در ژوئن گذشته هستند.

آنها می‌گویند هدف این طرح ایجاد یک به اصطلاح ارتش اروپایی نیست. این در حالی است که آلمان در سال‌های اخیر تلاش کرده تا نقش نظامی بیشتری در جهان داشته باشد و در همین راستا نقشی بزرگ را در ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای مبارزه با گروه تروریستی داعش از جمله با اجرای پروازهای تجسسی و تامین سلاح برای نیروهای شبه نظامی پیشمرگ کرد ایفا کرده است.

وزیر دفاع آلمان تصریح کرد: آلمان به دنبال آنکه نقشی بزرگتر از ظرفیت‌هایش ایفا کند، نیست اما در عین حال نمی‌خواهد نقشش کمتر از این ظرفیت‌ها باشد.

وی تاکید کرد: قاره اروپا با 500 میلیون شهروند، مجموع بودجه نظامی سالانه 200 میلیارد یورو و مجموع 1.5 میلیون سرباز هنوز فاصله زیادی تا عملی کردن پتانسیلش در حوزه امنیتی دارد. طرح تقویت همکاری‌های امنیتی در اروپا به منظور رقابت با ناتو نیست اما اروپا نیاز به ساختارهای جدید مثل یک فرماندهی مرکزی در بخش پزشکی و هماهنگی بهتر پاسخ به بحران‌ها را دارد.

وی افزود: ما باید بتوانیم واکنش سریع به رخدادهانشان دهیم اما اکنون اغلب پاسخ‌های ما به این رخدادها چند ماه طول می‌کشد.

فون درلاین، همچنین گفت: آلمان به گسترش توافقات دوجانبه امنیتی خود از جمله در زمینه نیروهای نظامی مشترکی که با هلند، لهستان و فرانسه دارد، خواهد پرداخت.

منبع: ایسنا

304/201

کد خبر: 687288

وب گردی

وب گردی