بازارگان: 30درصد صادارت افزایش داشته است

معاون تولید صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شد برای مناطق آزاد 3 دستورالعمل صادر شد که 2 تای آن در خصوص صادرات است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، مهدی بازارگان در نشست همایش ملی نقش مناطق آزاد در تحقق اقتصاد مقاومتی منطقه آزاد ارس گفت: طبق اعلام 30 درصد صادرات افزایش یافته است، سال گذشته حدود 600 میلیون دلار بوده که حدود نصف آن در داخل مناطق آزاد تولید و صادر شده است و امیدواریم ارتقا هم پیدا کند چرا که در این خصوص دوستان اطلاع نداشتند که تا این حد صادرات داریم و البته بخشی از تولیدات مناطق آزاد به سرزمین مادری ارسال می شود.

وی گفت: مشکلی که وجود دارد انتقادات به مناطق آزاد است که بخشی از آن غرض ورزی و دیگر آن از انتظارات بالا از مناطق آزاد برمی گردد که عمده ترین دلیل آن نداشتن بودجه لازم و تخصیص ندادن بودجه لازم برای مناطق آزاد جهت فراهم کردن زیر ساخت ها می باشد.

وی خاطر نشان کرد: با اقتصاد مقاومتی میتوانیم مستقل شویم و مقابل استکبار بایستیم، برای اینکه اقتصاد مقاومتی به درستی صورت بگیرد باید تهدید ها را بشناسیم.

402/602

کد خبر: 687506

وب گردی

وب گردی