داعش تیتر یک خبرگزاری های جهان شد/ ‌سی‌ان‌ان، یورونیوز، رویترز و دیلی میل درباره داعش چه نوشتند؟

داعش از 550 خانواده به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.داعش با حمله به کرکوک تلاش کرد به حملات ارتش عراق به موصل پاسخ دهد.

به گزارش ایسکانیوز، در حالی که نبرد موصل با موفقیت هایی همراه بوده است، داعش بالاخره واکنش نشان داد و با حمله به کرکوک نشان داد در مقابل حملات سنگین دولت و نیرو های کردی ساکت نخواهد ماند.

در ادامه واکنش بخشی از خبرگزاری مهم جهان نسبت به حمله روزگذشته داعش پس از چند روز سکوت را بصورت کوتاه آورده می شود.

سی‌ان‌ان: داعش در موصل از سپر انسانی استفاده می کند

سازمان ملل با ابراز نگرانی نسبت به رفتار های اخیر داعش طی گزارشی اعلام کرد این گروه تروریستی 550 خانواده را از روستاهای اطراف موصل جمع کرده و در حال استفاده از آن ها به عنوان سپر جنگی در مقابل نیرو های کردی و نیرو های دولتی عراق است.

200 خانواده از روستای شمالی و 350 خانواده از روستای نجفی توسط نیرو های داعش به موصل آورده شدند.

رویترز: در حالیکه ارتش عراق در حال حمله به موصل است، داعش به کرکوک حمله می کند

داعش به یک نیروگاه برق، یک مرکز پلیس و یک نیروگاه نفت حمله کرد. یک منبع از بیمارستان کرکوک اعلام کرد طی حمله اخیر این گروهک تروریستی 18 نفر جان خودر ا از دست دادند.

از سوی دیگر نیروهای ارتش عراق با حمایت هوایی و زمینی ارتش آمریکا موفق شدند 8 روستا را در مناطق جنوبی و جنوب شرقی موصل آزاد کنند.

از طرفی اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد ترکیه و عراق بر سر حضور ترکیه در جنگ موصل به تفاهماتی دست یافتند.

یورونیوز: می توان در انتظار بزرگترین جنگ عراق از 2003 تا امروز بود

جنگ یک طرفه در عراق شکسته شد و حملات ارتش عراق به دومین شهر بزرگ عراق با حمله نیرو های داعش به کرکوک پاسخ داده شد. بارتلا که یکی از روستاهای و در 15 کیلومتری شهر موصل است توسط نیرو های دولتی پس گرفته شد و می توان نسبت به باز پس گیری آخرین پایگاه مهم داعش در عراق امیدوار بود.

دیلی‌میل: کرکوک پاسخ داعش به جنگ موصل است

روز جمعه کرکوک به یکباره از خواب بیدار شد. کرکوک در اثر حمله دو جین از نظامیان داعش ملقب به جهادی که در ساعات ابتدایی صبح با مواد منفجره به بعضی از ساختمان های این شهر هجوم برده بودند، به یکباره از خواب بیدار شد.

یک منبع آگاه در پاسخ به دلیل حمله به کرکوک گفت: این حمله پاسخ حملات سنگین دولت مرکزی به موصل است.

در این میان یکی از نیرو های داعش که نقش آن در این تشکیلات شفاف نیست به دست نیرو های امنیتی افتاد. یکی از ناظران عینی گفت یک لحظه دیدم کسی از طریق بلندگویی که در دست داشت، با صدای الله اکبر فرمان حمله را صادر کرد.

در حمله داعش به کرکوک، 6 نیروی پلیس عراق و 12 نیروی تروریستی کشته شدند.

304/201

کد خبر: 688050

وب گردی

وب گردی