بادامچی: موافق ترمیم کابینه در سال پایانی نبودیم/ اصولگرایان مجلس به دنبال حذف فانی بودند

عضو فراکسیون امید می گوید: تمایل به تغییر وزراء دولت در سال پایانی فعالیت و در آستانه انتخابات نداشتیم.

محمدرضا بادامچی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به ترمیم کابینه و ماجرای استیضاح و استعفای وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ما خیلی تمایل داشتیم که ترمیم کابینه ایجاد نشود چراکه در چندماه آینده که دولت تا انتخابات فرصت دارد فرد جدیدی هم که بیاید ممکن است خواسته ها و مطالبات فرهنگیان اجرا نشود.

وی افزود: قطعا هر کسی که اول می آید بعضی از نیروها را با خودش می آورد و برخی نیروها را تغییر می دهد از این رو ما معتقد بودیم که این کار انجام نشود. اگر هم تغییراتی هست در اول دولت بعد انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در شورای اسلامی با اشاره به اعلام وصول استیضاح علی اصغر فانی، وزیر سابق آموزش پرورش در مجلس که با استعفای او به انجام نرسید، توضیح داد: زمانی که استیضاح فانی اعلام وصول شد و قرار شد وزیر در صحن مجلس حاضر شود و دیدیم که دولت به دنبال ترمیم کابینه است، گفتیم که بهتر است کار به استیضاح نکشد واینکه خود دولت اقدام کند از وی بخواهد که استعفاء دهد.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم با تاکید براینکه در مجموع به نظر رئیس جمهور احترام گذاشته و تغییرات انجام شده و ترمیم کابینه را به فال نیک می گیریم خاطرنشان کرد: اما مردم بدانند که ما به عنوان اعضای فراکسیون امید راضی به انجام استیضاح وزیر آموزش و پرورش نبودیم.

وی ادامه داد: در این مدت با شخص وزیر رایزنی های بسیاری صورت گرفت و جلسات متعددی برگزار شد اما تعدادی از اصولگرایان مجلس به دنبال حذف فانی بودند و مُصر بودند که استیضاح انجام شود. و به همین دلیل رایزنی ها به جایی نرسید.

بادامچی افزود: حتی تعدادی دوستان اصلاح طلب ما که پیش از این پای طرح استیضاح را امضاء کرده بودند، درخواست خود را پس گرفتند و ما دوست داشتیم قبل از اینکه وزیر به صحن بیاید و در جلسه استیضاح حاضر شود خودمان از ایشان بخواهیم کنار بروند و به همین دلیل اعضای فراکسیون امید طی نامه ای درخواست خود را با وزیر سابق اموزش و پرورش مطرح کردند و از او خواستند استعفا دهد که همین هم شد.

204/201

کد خبر: 688402

وب گردی

وب گردی