انتظارات مردم از تغییرات کابینه؛پاسخگویی به مطالبات مردمی

نماینده مردم تهران در مجلس، در یادداشتی به بیان انتظارات مردم از تغییرات کابینه پرداخت که مهترین انتظار را پاسخگویی به مطالبات مردمی عنوان کرد.

به گزارش ایسکانیوز، پروانه مافی در یادداشتی به بیان انتظارات مردم از تغییرات کابینه پرداخت که به شرح زیر است:

در هفته ای که پیش رو داریم شاهد تغییر در مدیریت سه وزارتخانه خواهیم بود. جامعه هدف این سه وزارتخانه یعنی فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان، قشر عظیمی از مردم کشور را در بر دارد.

آنچه به عنوان علت اصلی این تغییرات از سوی سخنگوی دولت عنوان شد «پاسخگویی به مطالبات مردم» می باشد. در اینجا سئوال اصلی این است که مطالبات مردم در رابطه با این سه وزارتخانه چیست و دولت برای پاسخگویی به این مطالبات چه برنامه ای دارد؟

به نظر می رسد در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی، آزادی بیان و امنیت حرفه ای روزنامه نگاران و تعیین تکلیف انجمن صنفی مطبوعات، حمایت از هنرمندان و مساعدت در ایجاد زمینه های بهره برداری مخاطبین از آثار فاخر هنری، تلاش در جهت یکپارچه سازی سیاست های فرهنگی کشور، تلاش در جهت فراهم سازی زمینه های لازم برای فعالیت زنان در عرصه های مختلف فرهنگ و هنر، تحقق و حفظ اندیشه های حضرت امام (ره) در سیاستگذاری ها و اقدامات فرهنگی کشور و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان با بهره مندی از سرمایه های اجتماعی و فرهنگی آحاد ملت از جمله مطالبات اصلی مردم است که انتظار می رود مدیریت جدید این وزارتخانه برنامه های اجرایی در این خصوص ارائه نماید.

در حوزه آموزش و پرورش باید توجه داشت که این بخش به عنوان بزرگترین و حجیم ترین دستگاه اجرایی دولت با چالش های مهمی در حوزه های اقتصادی، منابع انسانی و به خصوص مشارکت های مردمی روبرو است. ارتقاء کیفیت آموزش از اولویت های اصلی این حوزه است که به نظر می رسد نیاز به توجه جدی دارد. همچنین ارتقاء وضعیت معیشت معلمین که به حق از شریف ترین و زحمتکش ترین و متأسفانه کم برخوردارترین اقشار جامعه هستند از دیگر اولویت های این حوزه است. همچنین استفاده از ظرفیت مدیریتی زنان توانمند این حوزه که علیرغم تعداد بالای جمعیت سهم بسیار پایینی را در مدیریتهای این وزارتخانه دارا می باشند، نیز به عنوان اولویت دیگر این حوزه قابل طرح می باشد. انتظار می رود مدیریت جدید این وزارتخانه پیشنهادهای اساسی برای تغییر و اصلاح وضع موجود ارائه نماید.

در حوزه ورزش و جوانان باید توجه داشت که جامعه ما یک جامعه جوان است. امروز، علیرغم تلاش های فراوان مسئولان کشور در طرح مسائل و مشکلات و ارائه راه حل های مختلف برای خاتمه دادن به آنها، هنوز با چالش های اساسی در رابطه با اشتغال، ازدواج و سلامت جوانان روبرو هستیم. کادر سازی و تربیت نیروهای جوان مستعد برای قرار گرفتن در مناصب اجرایی بخصوص در رابطه با بانوان جوان که متأسفانه حضورشان بسیار کمرنگ است، یکی از اولویت های اصلی وزارت ورزش و جوانان است.
در حوزه سلامت، تربیت بدنی و ورزش یکی از بخش های مهمی است که به ویژه در حوزه زنان با مشکلات بسیار مهمی روبروست و انتظار می رود که برنامه های وزیر پیشنهادی راهکارهای عملی برون رفت از این چالش ها را ارائه دهد.

برای مجموعه دولت و بخصوص سه وزیر پیشنهادی، از خداوند متعال توفیق ارائه خدمتی در شأن ملت شریف ایران مسألت دارم.


پروانه مافی نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس

202/201

کد خبر: 688481

وب گردی

وب گردی