اولین نشست خبری هیات مدیره  انجمن صنفی تماشاخانه های ایران برگزار شد/ وام 100 میلیونی به مدیران داده می شود

نخستین نشست خبری هیات مدیره انجمن صنفی تماشاخانه‌های ایران، صبح امروز در تماشاخانه «باران» برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، خیام وقار کاشانی عضو هیات مدیره انجمن صنفی تماشاخانه های ایران در ابتدای این نشست، گفت: بعد از یک سال پیگیری شاهین چگینی، مدیر تماشاخانه استاد انتظامی، 13 مهر ماه امسال اولین مجمع عمومی برگزار شد و اعضای هیات مدیره بعد از تصویب اساسنامه توسط اعضای مجمع به مدت 2 سال انتخاب شدند.
در ادامه این جلسه، شاهین چگینی درباره روند شکل گیری این انجمن گفت: 30 خرداد سال 94 اولین جلسه با حضور نمایندگان تماشاخانه های خصوصی برگزار شد و وزارت کار نخستین مرجعی بود که برای شروع فعالیت صنفی باید به آن مراجعه می شد که در نتیجه پس از گذشت یک سال و 3 ماه انجمن صنفی تماشاخانه های ایران ثبت شد. یکی از مشکلاتی که با وزرت کار در ثبت انجمن داشتیم این بود که این وزارتخانه تاکید داشت که از کلماتی مانند مستقل و خصوصی نمی توانیم برای پسوند انجمن استفاده کنیم.
او ادامه داد: این انجمن در حال حاضر 23 عضو دارد که از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شده اند، و مدیران این 23 تماشاخانه اساسنامه را تصویب و اعضای هیات مدیره را که سه نفر هستندانتخاب کردند و از آن زمان تاکنون انجمن فعالیت خود را آغاز کرده است. شاهین چگینی، خیام وقار کاشانی و داوود نامور اعضای هیات مدیره انجمن صنفی تماشاخانه های ایران هستند. جلسه بعدی هیات مدیره باید یک ماه بعد از برگزرای اولین جلسه برگزار شود.
مدیر تماشاخانه استاد انتظامی افزود: اولین انگیزه برای ایجاد انجمن بحث حمیت اعضا است ضمن اینکه برای رسیدن به منافع مشترک نیاز به تشکل است. از امروز که این انجمن را داریم برای گرفتن حقوق تماشاخانه‌ها و نیاز نیست که هر تماشاخانه به شکل انفردای عمل کند و صنف است که پیگر حقوق می‌شود.

شاهین چگینی درباره وضعیت بیمه اعضای انجمن گفت: با چند شرکت بیمه صحبت شده تا علاوه بر بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی هم برای اعضا در نظر گرفته شود.

او افزود: با صندوق کارآفرینی «امید» وارد مذاکره شده‌ایم تا وامی تا سقف 100 میلیون تومان و با بهره 14 درصد در اختیار اعضای انجمن قرار دهد.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی تماشاخانه های ایران، گفت: علاوه بر تهران 3 استان ساری، قم و کرمان هم عضو این انحمن هستند. ضمن اینکه یکی از کارهایی که قرار است در انجمن پیگیری شود حل اختلاف میان گروه ها و تماشاخانه ها است و در این باره بررسی‌های کارشناسی و حقوقی برای تماشاخانه مسعودیه که یک گروه نمایشی در آن با مشکلاتی مواجه شده است، انجام خواهد شد.
چگینی ادامه داد: حق ورودی برای هر عضو که فقط یکبار گرفته می‌شود، 1 میلیون تومان و ماهانه صد هزار تومان است. ضمن این که این انجمن کاملا غیر انتفاعی است و بودجه آن فقط از طریق حق عضویت و حمایت‌های بیرونی تامین خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه تشکیل چنین صنفی سال گذشته در جلسه‌ای در خانه تئاتر با حضور مدیرعامل وقت (ایرج راد) بررسی و اطلاع‌ داده شد اما پیگیری از آن سمت دنبال نشد، خاطرنشان کرد: تمام تماشاخانه‌ها می‌توانند در این انجمن عضو شوند، اما مراکز دولتی و سالن‌های تحت حمایت شهرداری فقط با یک نماینده می‌توانند حق عضویت داشته باشند.

503502

کد خبر: 688577

وب گردی

وب گردی