عضویت عضو هیات علمی واحد تربت حیدریه در فدراسیون روانشناسی ورزش اروپا(FEPSAC)

عضو هیات علمی گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه به عنوان یکی از اعضای فدراسیون روانشناسی ورزش اروپا(FEPSAC) انتخاب شد.

ایده‌ تشکیل فدراسیون روانشناسی ورزش اروپا [European Federation of Sport Psychology(FEPSAC)]) به ۴ دسامبر ۱۹۶۸ در اولین کنگره اروپایی روانشناسی ورزش در وارنا بلغارستان باز می گردد. اما تشکیل این فدراسیون در اولین جلسه مجمع عمومی که به مناسبت دومین کنگره اروپایی روانشناسی ورزش در فرانسه به تاریخ ۴ ژوئن ۱۹۶۹برگزار شد، صورت گرفت. هدف از تشکیل این فدراسیون حمایت از توسعه و گسترش روانشناسی ورزش در اروپا به روش‌های زیر است:

۱- برگزاری کنگره‌ها

۲- برگزاری دوره‌های آموزشی

۳- انتشار بیانیه ها

۴- بکارگیری ابتکار عمل برای انتشار کتاب

۵- پشتیبانی از دانشجویان و متخصصان جوان در روانشناسی ورزشی

تشکیلات سازمانی

در حال حاضر فدراسیون روانشناسی ورزش اروپا از ۲۴ نفرعضو گروه‌ها (منظور از گروه‌ها، انجمن‌های روانشناسی ورزش هر یک از کشورهای اروپایی است) و چند نفر انگشت شمار دیگر (اعضای انفرادی) تشکیل شده است

مجمع عمومی این فدراسیون که وظیفه سیاست گذاری را بر عهده دارد از تعداد ثابتی از نمایندگان هر گروه ( تعداد افراد بسته به اندازه انجمن است) و همه اعضای انفرادی تشکیل شده است. جلسات این مجمع سالیانه برگزار می شود. همچنین جلسه نمایندگان فدراسیون که مشورت دهندگان اصلی شورای مدیریت هستند هر چهار سال یک بار برگزار می شود. شورای مدیریتی فدراسیون روانشناسی ورزش اروپا که توسط مجمع عمومی برای یک دوره چهار ساله انتخاب می شوند، می توانند برای انجام وظایف مختلف گروه های کاری تشکیل دهند. آخرین جلسه این شورا در سال ۲۰۱۵ برگزار شد و اعضای انتخاب شد تا سال ۲۰۱۹ به فعالیت خود در این شورا ادامه می دهند.

101

کد خبر: 688768

وب گردی

وب گردی