ازسرگیری پروازهای آمستردام - تهران پس از سه سال توقف/ معرفی 21 اثر جهانی ایران به مسافران «ایرلاین» هلند

شنبه شب گذشته نخستین پرواز هواپیمایی پادشاهی هلند در فرودگاه تهران به زمین نشست تا آن‌طور که «رنه د گروت» مدیر ارشد اجرایی این هواپیمایی در پاسخ به روزنامه ایران می‌گوید:«این پرواز پس از سه سال بین دو کشور ایران و هلند برقرار شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه ایران رنه د گروت علت قطع ارتباط پروازی بین هلند وایران بعد از 65 سال پرواز مداوم را «تحریم»‌ها دانست و گفت:«طرح پیشنهادی خطوط هواپیمایی «کی ال ام» برای همکاری و بازگشایی پروازهای این شرکت میان تهران وآمستردام تنها با پشتیبانی و حمایت مقامات ایرانی امکانپذیر بود.» «دیرک بویتلر» مدیرعامل کی ال‌ام ایران هم از ایجاد فراخوانی برای معرفی جاذبه‌های ایران بویژه 21 اثر ثبت جهانی شده کشور در فهرست میراث یونسکو خبر داد.
زهرا کشوری در این گزارش می نویسد : پس از شرکت‌های هواپیمایی ایرفرانس‌‌، بریتیش ایرویز‌، تای ایرویز (تایلند)، ایر‌آسیا و... کی ال‌ام تازه‌ترین ایرلاینی است که وارد خطوط هواپیمایی ایران شده است. براساس اعلام رسمی مسئولان فرودگاه بین المللی امام، این فرودگاه بین‌المللی در حال حاضر پذیرای 57 ایرلاین مختلف داخلی و خارجی است.«د گروت» مدیر ارشد اجرایی این هواپیمایی بزرگترین مشکل برای ورود به بازار ایران را «تحریم ها» دانست و گفت: «توضیح داده شده از طرف امریکا درباره برداشتن تحریم‌های ایران با اروپا فرق داشت و همین مسأله باعث شد تا ما دیرتر از آنچه باید وارد ایران شویم.»
همچنین او ترجیح داد که این سؤال خبرنگار ما را مبنی بر اینکه تعریف امریکا از برداشتن تحریم چه مشکلاتی را بر سر راه برقراری پروازهای میان آمستردام –تهران به وجود آورده را پاسخ ندهد. این هواپیمایی بتازگی 14 مقصد جدید برای خود تعریف کرده است که ایران هم یکی از آنهاست.
کی ال‌ام 37 پرواز هفتگی به 9 مقصد در خاورمیانه دارد که در قالب گروهی مشترک با ایرفرانس اداره می‌شود و جزو بزرگترین ایرلاین‌های اروپای غربی است.
به گفته د گروت در هفته چهار پرواز از آمستردام به تهران برقرار است. پروازهای آمستردام زیر نظر ایرفرانس انجام می‌شود. از آنجایی که ایرفرانس هم در هفته سه پرواز به ایران دارد در مجموع این ایرلاین 7 پرواز را در ایران خواهد داشت. هلند تا پیش از اینکه تحریم‌ها، ارتباط هوایی دو کشور را قطع کنند در هفته چهار پرواز به ایران داشت. هواپیماهای سفید متعلق به فرانسه و هواپیماهای آبی متعلق به این کشور پادشاهی است.
همچنین فرودگاه آمستردام همواره یک فرودگاه کانونی برای مسافران ایرانی بوده که می‌توانستند از طریق این فرودگاه به امریکای شمالی و کانادا سفر کنند. د گروت همین مسأله را نشانه اهمیت برقراری این پروازها دانست.ایران بتازگی بزرگترین بازارچه صنایع دستی خود را در لاهه هلند افتتاح کرده است. د گروت گفته از این بازارچه خبر ندارد اما اعتقاد دارد که با برداشتن تحریم و برقراری ارتباط‌ها، بخش‌های تجاری و گردشگری گسترش بیشتری خواهند داشت.«دیرک بویتلر» مدیرعامل کی ال‌ام ایران هم از رایزنی این ایرلاین با یونسکو خبر داد و گفت:«قرار است در پروازها مجله‌ای پخش شود که به معرفی 21 اثر ثبت شده ایران در این فهرست بپردازد.» این معرفی تنها در ماه «می» انجام می‌گیرد. همچنین ایرفرانس در پروازهای خود به معرفی اصفهان پرداخته است.

105105

کد خبر: 688779

وب گردی

وب گردی