توقف فعالیت کارگاه‌های شن و ماسه، مشکلی را حل نمی‌کند

رییس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: کارگاه‌های تولید شن وماسه منطقه 18 تهران باید تغییر ماهیت داده و ساماندهی شوند چراکه توقف فعالیت‌ها مشکلی را حل نمی‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا ،محمد حسین بازگیر با بیان اینکه برخی کارگاه‌های تولید شن و ماسه در جنوب غرب تهران که فعالیت داشتند، متوقف شده‌اند، گفت: دربازدیدهای بعدی بررسی می شود که این توقف، توقف دائمی است یا خیر؟

او ادامه داد: در منطقه 18 تهران، یک عرصه 400 هکتاری وجود دارد که در این عرصه 6 کارگاه تولید شن و ماسه مستقر بود که درحال حاضر تعطیل شده‌اند.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه این معادن در حاشیه رودخانه کن بودند، گفت: برداشت بی‌رویه از عمق غیرمجاز و رعایت نکردن حریم رودخانه از جمله مشکلات این معادن بود که فعالیت آنها سبب تولید آلودگی و گرد و غبار شده و مزاحمت‌هایی را برای شهروندان ایجاد می‌کرد.

بازگیر بیان کرد: از چند سال پیش کمیسیون ماده 5 شورای عالی معماری و شهرسازی این عرصه را در طرح‌ها و بخش‌های جامعه شهری تغییر داده بود و تبدیل به کاربری شهری کرده بود.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه فرمانداری استان تهران، محیط زیست، صنعت، معدن و تجارت و آب منطقه‌ای تلاش کرده‌اند که فعالیت این معادن را تعطیل کنند، گفت: شهرداری قرار است طرح شهری، خدماتی، تجاری را در این منطقه مستقر کند.

704

کد خبر: 689198

وب گردی

وب گردی