مشاور وزیر علوم: نیاز امروز کشور ، دانشگاه های کارآفرین و پاسخگوست

دکتر عبدالحسین فریدون ،مشاور وزیر علوم و مدیرکل حوزه وزارتی بابیان اینکه دانشگاه های صرف آموزشی و پژوهشی دیگر جوابگوی نیازهای کشورنیستند،گفت: نیازامروز کشور به دانشگاه های کارآفرین و پاسخگو به نیازهای منطقه و کشور است .

به گزارش ایسکانیوز، دکتر فریدون در آیین معارفه رئیس جدید مجتمع آموزش عالی فنی مهندسی اسفراین گفت: دانشگاه ها با تغییر برنامه و برگزاری دوره های مختلف از جمله کارورزی و مهارت افزایی، باید دانش آموختگانی به جامعه تحویل دهند که کارآفرین باشند.

وی افزود: توسعه رشته ها در دانشگاه ها باید بر اساس طرح آمایش وپتانسیل های منطقه ای صورت گیرد تا هم نیاز منطقه را پاسخگو باشد، هم درآن رشته بتواند از لحاظ علمی مطرح شود.

مشاور وزیر علوم در ادامه با بیان اینکه تلاش دولت یازدهم از ابتدای تشکیل در راستای ایجاد محیط دانشگاهی با نشاط در کشور بوده است، گفت: توسعه علمی کشور در محیط با نشاط دانشگاهی صورت می گیرد.

دکتر فریدون با اشاره به اینکه هم اکنون چهار میلیون و 800 دانشجو در 2 هزار و 800 مرکز آموزش عالی زیرنظر 70 هزار هیئت علمی تحصیل می کنند افزود: روند توسعه علمی کشور علی رغم تحریم ها و مشکلات رشد نسبتا خوبی داشته است .

مشاور وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری با اشاره به تصویب طرح آمایش آموزش عالی در سال گذشته و ابلاغ آن توسط رئیس جمهوری اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح و با ساماندهی کیفی آموزش عالی بتوان با استفاده مطلوب از امکانات موجود ، شتاب توسعه علمی کشور را افزایش داد.

دراین آیین از زحمات چهار ساله دکتر باقری نیا قدردانی و دکترمصطفی حیدری به عنوان رئیس جدید مجتمع آموزش عالی، فنی مهندسی اسفراین معرفی شد.

200/202

کد خبر: 690523

وب گردی

وب گردی