استقبال دانشجویان از برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع ازدواج  و دوستی های قبل از ازدواج در واحد بوکان

کرسی آزاد اندیشی با موضوع ازدواج  و دوستی های قبل از ازدواج در سالن اجلاس علامه جعفری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، سلمان حمیدی معاون دانشجوی و فرهنگی دانشگاه در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم به حاضرین، اهداف این کرسی را تشریح نمود و افزود در کرسی های آزاد اندیشی ضمن احترام به عقاید و نظرات یکدیگر، باید ادب و احترام به یکدیگر را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

در این کرسی نمایندگان موافق و مخالف، متشکل از دانشجوی پسر و دختر در مورد دوستی های قبل از ازدواج به نقد و بررسی موضوع پرداختند و نظرات و دلایل خود را بیان کردند.

در ادامه دکتر انور ضیائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان به ملاکهای هر فرد برای ازدواج پرداخت و افزود : دختران و پسران نباید خواهان معیارهای زیبایی، مادیات، تحصیلات و... در حد بالا باشند بلکه باید تمام اینها را به طور نسبی در نظر گرفت.

وی آسیب شناسی ازدواج و آگاه سازی دانشجویان در راستای انتخاب صحیح را از عمده اهداف این کرسی دانشجویی عنوان کرد.

ضیائی در ادامه افزود بایستی میان والدین و فرزندان، روابط صمیمی حاکم باشد، تا فرزندان بتوانند در یک محیط سالم و قابل اعتماد، به راحتی مشکلات خود را با والدین در میان بگذارند و نیازی به پیدا کردن همدم در بیرون از منزل پیدا نکنند.

ضیائی افزود : برای رفع مشکل ازدواج جوانان و رسیدن به یک توافق برای همکاری میان دستگاه‌ها اجرای کشور باید فعالیت‌های مهمی در پیش گرفته شود.

در ادامه معاون اداری و مالی دانشگاه یداله رشیدی به پیامدهای دوستی‌های قبل از ازدواج پرداخت و افزود : در پیامدهای دوستی‌های قبل از ازدواج صدمه‌های شغلی و تحصیلی است. شما در دوران دانشگاه به شدت نیازمند تمرکز بر درس و تحصیل هستید و هر اندازه انرژی شما متمرکز بر هدفتان باشد موفق‌تر خواهید بود.

در ادامه بیانه عبداله زاده از اساتید هیئت علمی گروه روانشاسی این واحد به عوارض دوستی‌های دختران و پسران اشاره کرد گفت: منظور از رابطه و دوستی دختر و پسر رابطه ای است صمیمانه و گرم و اغلب پنهانی که احساسات و عواطف طرفین در این ارتباط، دخالت جدی دارد و نگاه آن دو به هم، نگاه جنسیتی باشد نه نگاه پاک انسانی و اغلب از طریق دیدارهای مخفیانه، تلفن و اینترنت و … ایجاد می گردد که این ارتباط احساسی میان دختر و پسر به‌عنوان جنس مخالف و نامحرم صدماتی به هر دو طرف این ارتباط وارد می‌کند که گاهی غیر قابل جبران است.

این مشاور خانواده در حوزه ازدواج در این خصوص گفت: در مشاوره‌ها افراد زیادی بوده‌اند که به دلیل شکستی که در این رابطه متحمل شده‌اند نگاه و دیدشان کاملاً به جنس مخالف تغییر کرده که این حاکی از صدمات روحی و روانی وارد شده به آن فرد است.

در ادامه جلال حمزه زاده از اساتید گروه معارف این واحد به معیارهای یک خواستگار خوب از دیدگاه پیامبر(ص) اشاره نمود و گفت: اسلام زوجین را به بصیرت و شناخت دقیق فرا خوانده است.

وی در ادامه افزود : جوانانی که قبل ازدواج، روابط نامشروع، و دوستی های خیابانی را تجربه کرداند انگیزه چندانی برای ازدواج ندارند و انتخاب همسر برایشان مشکل است.

وی همچنین مواردی به منظور شناخت ازدواج که با آگاهی‌های لازم برای ازدواج جهت جلوگیری از آسیب‌ها و گرفتاری در دام طلاق عنوان کرد

حمزه زاده در ادامه این جلسه فاصله سنی را در امر ازدواج بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: سن ازدواج سنی است که در آن فرد آگاهی ازدواج را از هر نظر داشته باشد

در پایان این جلسه دکتر حمیدی ، مطالب بیان شده توسط دانشجویان را جمع بندی نمود

101

کد خبر: 691225

وب گردی

وب گردی