فرحناز علیزاده: کتاب اولم یک سال در ارشاد خاک خورد

فرحناز علیزاده، تازه ترین مجموعه داستان خود را آماده کرده است و درباره صدور مجوز این اثر می گوید: امیدوارم صدور مجوز این کتاب مدت زمان کمتری طول بکشد. سعی کردم مسائلی را که فکر می کردم ممکن است برای ارشاد خط قرمز باشد را از دل متن بیرون بیاورم.

فرحناز علیزاده در گفتگو با ایسکانیوز، از آماده شدن یک مجموعه داستان خبر داد و گفت: مجموعه داستان «سر سبیل هایت را نجو»، مجموعه ای است با سیزده داستان است. در مجموعه بعدی، بعضی داستان هایم که راوی آن مردها بودند، حذف شد. بنابراین آن داستان ها را به این مجموعه اضافه کردم که راوی آن ها مرد هستند.

او ادامه داد: این مجموعه را سال گذشته به نشر مروارید دادم و ویراستاری آن توسط سعید شریفی انجام شده و به تازگی برای دریافت مجوز، راهی وزارت فرهنگ و ارشاد شده است.

این نویسنده با اشاره به اینکه معتقدم مجموعه داستان باید مجموعه ای از ژانرهای مختلف باشد بیان کرد: سعی کردم انواع و اقسام راوی ها و شکل و ژانرهای متفاوت را در مجموعه قرار دهم.

علیزاده همچنین در رابطه با مجوز این اثر گفت: کتاب اولم یک سال در ارشاد خاک خورد اما امیدوارم صدور مجوز این کتاب مدت زمان کمتری طول بکشد. سعی کردم مسائلی را که فکر می کردم ممکن است برای ارشاد خط قرمز باشد را از دل متن بیرون بیاورم. در نتیجه فکر نمی کنم این مجموعه شامل ممیزی خاصی باشد.

علیزاده در پایان اضافه کرد: این مجموعه که نزدیک به صد و خرده ای صفحه دارد قرار است را برای نمایشگاه کتاب سال آینده آماده شود.

بخشی از داستان «قطره های تازه خون» را در ادامه می خوانیم:

«هرکار می کنم نمی توانم چشم بردارم از آن قطره خون خشکیده روی دیوار. آن فرورفتگی و آن مگس لعنتی که هی زیر سقف می چرخد؛ وز وز میکند و یک جا نمی ایستد. انگار او هم مثل من سر گیجه گرفته که هی دور خودش تو این اتاقک شش متری می پلکد. نمی دانم، چرا فکر می کنم هر آن ممکن است بیفتد روی این پتوی چرک مرده کهنه یا تو دهان باز مانده این مردک با این خرناسه های کش دارش. باز هم دستهام را زیر سرم حلقه می کنم تا بلند نشوم و جای چهار گودی کوچک انگشتها را لمس نکنم.باز هم، بوی عرق تن و نا با جوراب های نشسته خفه ام کرده این روزها.صدای باز و بسته شدن فنرهای فرو رفته تخت ها. وز وز این مگس.»

502500

کد خبر: 691737

وب گردی

وب گردی