چه تعداد آمریکایی در رای گیری پیش از موعد انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند؟

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد تا کنون 24 میلیون و 400 هزار آمریکایی در رای گیری پیش از موعد انتخابات ریاست جمهوری 2016 این کشور شرکت کرده و آرای خود را به صندوق ها انداخته اند، اما انتظار می رود این آمار همچنان افزایش یابد.

به گزارش ایسکانیوز سی ان ان امروز چهارشنبه گزارش داد: شرکت این تعداد از رای دهندگان آمریکایی در رای گیری پیش از موعد، در مقایسه با سال 2012 افزایش داشته است.
بر اساس گزارش این شبکه تلویزیونی آمریکا، آرای پیش از موعد تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شمارش نخواهد شد، اما بررسی داده ها توسط شرکت 'کاتالیست' (Catalist) نشان می دهد، جمهوریخواهان در ایالت هایی همچون فلوریدا، اوهایو، یوتا و آریزونا بهتر عمل کرده اند و دمکرات ها نیز در ایالت های کارولینای شمالی، آیوا، کلورادو و نوادا وضعیت بهتری داشته اند.
سی ان ان توضیح داد: البته این بدان معنی نیست که تمامی جمهوریخواهانی که درانتخابات زودهنگام شرکت کرده اند، به ترامپ رای داده یا تمامی دمکرات ها دراین ایالت ها از هیلاری کلینتون حمایت کرده باشند.
بنا بر این گزارش، در ایالت آریزونا تاکنون 388هزار و 47 رای دهنده واجد شرایط از حزب جمهوریخواه آرای خود را پیش از موعد به صندوق انداخته و 347هزار و 316دمکرات ها نیز در این مدت آرا خود را داده اند. درایالت فلوریدا حضور رای دهندگان جمهوریخواه و دمکرات بسیار نزدیک است.
تاکنون یک میلیون و 430هزار و 587 رای دهنده جمهوریخواه و یک میلیون و 421 هزار و 773 رای دهنده دمکرات در انتخابات پیش از موعد در ایالت فلوریدا شرکت کرده اند.
رای گیری زودهنگام در ایالت، آریزونا از 12 اکتبر تا چهارم نوامبر (21 مهرماه 14 آبان) ، در ایالت فلوریدا از 24 اکتبر تا ششم نوامبر (سوم آبان تا 16آبان ماه) برگزار شده است.
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا رای زودهنگام خود را هفتم اکتبر برابر با 16مهرماه به در شهر شیکاگو به نامزد مورد نظر خود در صندوق انداخت.
انتخابات سراسری آمریکا شامل انتخابات ریاست جمهوری، فرمانداری ها، شهرداری ها، مجالس سنا و نمایندگان و مجالس ایالتی این کشور قرار است روز هشتم نوامبر (18 آبان ماه ) برگزار شود. 120 میلیون آمریکایی واجد شرکت در این انتخابات هستند.

303/300

کد خبر: 691829

وب گردی

وب گردی