تشریح وضعیت جوی کشور طی 3 روز آینده/فردا 4 استان  بارانی می شوند

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت جوی کشور پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز، احد وظیفه به تشریح وضعیت جوی کشور طی 3 روز آینده پرداخت و به ایسکانیوز گفت: یک سامانه بارشی فعال از سمت شمال غرب و غرب کشور وارد کشور خواهد شد، همچنین یک توده هوای سرد به کشور وارد شده و مناطق ساحلی دریای خزر، مناطق شمال غربی، غربی، جنوب غربی، استان های واقع در مرکز، دامنه های جنوبی البرز ورا تحت تاثیر قرار می دهد.

او ادامه داد: در مناطق مذکور وزش باد شدید،بارش باران، رعدوبرق، کاهش دما و در نقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود همچنین دریای خزر مواج خواهد بود. همچنین امروز شاهد کاهش دما 5 تا 10 درجه ای در شمال غرب، سواحل شمالی و دامنه های البرز خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: این سامانه روز پنجشنبه از شرق کشور خارج می شود و کاهش دما 10 تا 15 درجه ای را برای شمال شرق کشور در پی خواهد داشت.

او با اشاره به وضعیت بارش باران در استان های کشور گفت: امروز استان های آذربایجان شرقی،لرستان، اردبیل، گیلان، گلستان، مازندران،خراسان شمالی، شمال خوزستان و شمال چهارمحال و بختیاری و گلستان بارانی خواهند بود و و همچنین فردا در مازندران و گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان بارش باران پیش بینی می شود.

وظیفه تاکید کرد: به دلیل بارش برف طی امروز و فردا در جاده های کوهستانی شمال غرب و دامنه های شمالی و جنوبی البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی و روز پنجشنبه جاده های کوهستانی شمال شرق مه آلود و لغزنده است.

او درباره وضعیت جوی پایتخت طی 2 روز آینده گفت: آسمان تهران در روز پنجشنبه کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد در بعضی ساعات وزش بادشدید و در روز جمعه صاف به همراه وزش باد خواهد بود.بیشترین و کم ترین دما در روز پنجشنبه 17 و 9 ، در روز جمعه 18و 10 خواهد بود.

700/701

کد خبر: 691903

وب گردی

وب گردی